Așa cum pentru a te clasa în topul căutărilor Google este o artă, același lucru este valabil și pentru câștigarea casetei de cumpărături Amazon- aceasta se numește BUY BOX. Atunci când există mai mulți vânzători eligibili pentru același produs, toți concurează pentru a câștiga caseta de cumpărare pentru acel produs.

Amazon apoi lucrează pentru a alege vânzătorul care îndeplinește cel mai bine cerințele bazate pe performanță, astfel încât clienții să primească cea mai bună experiență posibilă de cumpărături. Destul de ușor, nu? Trebuie doar să te asiguri că îndeplinești toate criteriile pentru a câștiga caseta de cumpărare. Din păcate, asta e problema. Amazon nu precizează în mod specific criteriile pe care trebuie să le îndeplinești și cum să faci asta, clarificările sunt vagi. Amazon folosește algoritmi secreți care se bazează pe următoarele:

 

 

Listinguri cât mai clare

 

Produsul tău trebuie să fie afișat corect. Titlul produsului, bullet points, descrierea, condiția și categoria articolului, toate acestea să fie corecte. La fel de important, ASIN trebuie să se potrivească cu produsul pe care îl vinzi.

Efectuarea de greșeli prostești, cum ar fi lipsa de informații, un număr ASIN incorect și descrieri necorespunzătoare ar putea împiedica capacitatea Amazon de a-ți determina produsul ca fiind eligibil pentru caseta de cumpărare (Buy Box).

 

 

Prețul

 

Amazon este direct și serios despre importanța prețului când vine vorba de câștigarea casetei de cumpărare. Trebuie ca prețul pe care îl pui să fie competitiv cu ceilalți vânzători de top mai ales.

Clienții cumpără pe Amazon.com, deoarece se așteaptă să găsească prețuri mai mici. Fii la curent cu prețurile concurenților și cu prețul celui care câștigă în prezent caseta de cumpărare. Amazon nu afirmă că cel mai mic preț câștigă întotdeauna. Dar, poți să pariezi că, dacă ai un preț mai scăzut și un seller-rating de performanță , caseta de cumpărare va fi a ta.

 

 

Viteza de livrare și metoda de expediere oferită

 

Oferirea livrării rapide și apoi livrarea la timp este foarte importantă. Amazon ține evidența la cât de bine se face acest lucru. Clienții doresc de asemenea transport rapid, 2 zile sau chiar mai rapid. De asemenea, doresc să știe că poți să transporți la timp. Amazon va analiza rata de expediere târzie și procentajul de comenzi livrate la timp. Ar fi ideal să ai o rată de livrări întârziate la 4% sau mai puțin.

Deși Amazon nu o spune, se pare că preferă vânzătorii care utilizează Fulfillment by Amazon (FBA), pentru că FBA garantează livrarea la timp.

 

 

Rata de defecțiune a comenzii (ODR-Order Defect Rate)

 

Amazon afirmă în secțiunea de ajutor că ODR sau Rata produselor defecte este un factor pe care îl evaluează. Aceasta înseamnă că verifică feedback-ul clienților cu ODR, verifică garanțiile de la A-to-Z și rambursările făcute.

Acești factori trebuie să fie o prioritate în vânzările tale. Ar fi de preferat să ai o rată ODR de maxim 1%.

 

 

Inventarul disponibil

 

Inventarul poate fi adesea ignorat, dar evident că trebuie să ai un inventar disponibil pentru a fi eligibil pentru BOY BOX. Trebuie să fii sigur că produsele tale sunt întotdeauna disponibile pentru cumpărare.

 

Vânzarea de produse fără a avea inventar conduce către suspendarea contului de către Amazon. În cazul în care un client efectuează o achiziție, trebuie să ai inventarul fizic pe care să îl trimiți.

 

Dacă vinzi pe alte canale de vânzare, în afară de Amazon, cum ar fi propriul  magazin web sau eBay, păstrarea actualizării nivelurilor inventarului poate fi dificilă. S-ar putea să exagerezi să vinzi fără stoc fără să știi asta, pentru că nu poți estima nivelul inventarului tău Amazon la timp atunci când vinzi același articol din magazinul tău web.

Principalele domenii pe care trebuie să te concentrezi mai întâi sunt metoda / viteza de execuție, prețul și ratingul vânzătorului. Dacă faci asta, ai putea câștiga BUY BOX Amazon aproape de fiecare dată.

 

 

Timp și experiență pe platforma de vânzare Amazon

 

Acesta este unul dintre acei factori vagi declarați de Amazon. Amazon nu se ocupă de asta, dar imi imaginez ca un vanzator cu experienta cu multe review-uri pozitive va obtine o marja mai mare de castigare a Buy Box-ului

 

 

Serviciu clienți (Customer Service)

 

Răspunsul rapid la intrebarea oricărui client este o indicație a unui serviciu bun pentru client. Aceasta arată că te interesează cât de mulțumiți sunt clienții tăi. De asemenea, te face un vânzător bun pentru a-i atrage și pe alții, în special atunci când este vorba de retururi și schimburi.

Amazon vede dacă comunici cu clienții prin intermediul serviciului de asistență pentru clienți. Un beneficiu al serviciului FBA este că ai acces la centrul de service propriu al Amazon.

 

Performanța vânzătorului – Seller Performance

 

Mulți factori intră în performanța vânzătorului. Un indicator bun al performanței tale globale este însă ratingul tău de vânzător.

 

Scopul este de a ajunge pana la 75 % daca vrei să fii eligibil pentru câștigarea Buy Box-ului.
Gandește-te cum poți îmbunătăți rata de anulare, rata de rambursare si numărul recenziilor bune primite.

 

 

Add comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *