În scrisoarea recent adresată acționarilor companiei Amazon, compania a anunțat pentru prima dată că „mai mult de jumătate din unitățile vândute pe Amazon în toată lumea provin de la vânzători terți”. Se pare că există adesea oportunități ușoare de a pune în vânzare produse noi și diferențiate, care pot crește vânzările pe Amazon.

Pentru a rămâne relevant pe cea mai mare piață de comerț electronic din lume, trebuie să găsești noi modalități de a-ți diferenția produsele, menținând în același timp costuri scăzute. Indiferent dacă te gândești încă să vinzi pe Amazon sau ești vânzător deja, avem 3 sfaturi simple pentru a te ajuta să crești vânzările pe Amazon prin diferențierea produselor tale.

 

 

Sfatul 1: Găsește lacunele pieței si elimină-le

 

Pe măsură ce o să restrângi lista de idei despre produse și găsești o nișă optimă pentru tine, începe să citești recenziile produselor concurente deoarece vrei să identifici plângerile comune și frustrările recurente. Sunt cele mai multe dintre produsele de pe piață ieftine? Poate că acei clienți nemulțumiți căutau o versiune diferită a produsului. Poate că au simțit că opțiunile lor erau prea scumpe.

După ce ai identificat câteva reclamații comune, adresează-te furnizorului tău și întreabă dacă poate face modificări pentru a aborda aceste puncte neplăcute descoperite la produsele concurente. Vei dori să te asiguri că orice modificare a produsului este ieftină și costurile vor rămâne în continuare destul de mici pentru a putea concura pe piața aleasă atunci când vine vorba de preț.

 

Cu alte cuvinte, nu adăuga o îmbunătățire de $ 2.00 la un produs de 3.00 $ pentru ca nu ar fi deloc rentabil. Ține-ți costurile scăzute în timp ce îmbunătățești produsele actuale cele mai bine vândute pe piață. Aceste îmbunătățiri ar putea fi la fel de simple ca alegerea unei culori diferite sau a unui material de calitate pentru produsul tău fără a-i schimba funcția sa de bază. Dar asigură-te că cererea pentru această schimbare există. De exemplu, nu cere furnizorului să îți facă un storcător de lămâi în culoarea turquoise doar pentru că este culoarea ta preferată. Analizează cererea pentru a te asigura se susține decizia ta. Poți utiliza cercetarea cuvintelor cheie (keywords research) pentru a afla dacă există o cerere pentru aceste caracteristici de diferențiere.

 

 

Sfatul 2: Arată-le cumpărătorilor că produsul tău este mai bun decât „produsul lor erou”

 

Fotografiile sunt încă un diferențiator, aceasta rămâne una dintre cele mai bune modalități de a-ți diferenția produsul. Este bine să investești în câteva fotografii profesionale de calitate pentru a le folosi pentru imaginea produsului tău. Nu uita că imaginea principală a produsului este cea pe care cumpărătorii o văd pe pagina de rezultate a căutării.

Fotografia produsului este extrem de subevaluată de majoritatea vânzătorilor FBA, deși este atât de importantă pentru creșterea vânzărilor Amazon. Este modul în care cumpărătorii judecă produsul, poate chiar înainte de a vedea prețul.

 

Iată câteva elemente ale imaginii care câștigă clickuri și conversii:

  • Un fundal fără pată, editat profesional, de un alb pur
  • Prezentare clară, curată și precisă a produsului
  • Compoziție profesională care prezintă produsul și oferă cumpărătorilor informații despre ce include acesta
  • Un conținut informativ nu înseamnă să pui text pe imaginile produsului. Dacă dorești mesaje în imaginea principală a produsului, pune-le pe ambalajul produsului. Folosirea textului în imaginea principală este împotriva regulilor Amazon privind produsele deoarece aglomerarea imaginii le face să pară neprofesionale.

Nu este suficient întotdeauna să-i atragi pe cumpărători pe o pagină de produs. Odată ce aceștia sunt acolo, trebuie folosite imagini de zi cu zi din viața omenilor pentru a-i ajuta pe aceștia să înțeleagă cum se folosește produsul, ce dimensiuni are și ce culoare. Totodată, un listing bine pus la punct îi va ajuta pe cumpărători să afle toate beneficiile produsului, iar împreună cu imaginile să îi atragă spre cumpărare.

 

 

Sfatul 3: Extinde vizibilitatea produsului cu ajutorul anunțurilor sponsorizate

 

Nu este suficient să pui un produs pe Amazon și să aștepți să înceapă vânzarea. Asigură-te că cumpărătorii îl pot găsi prin difuzarea de anunțuri sponsorizate de lansare. Chiar dacă execuți o lansare și ești pe prima pagină pentru cuvântul cheie principal, anunțurile sponsorizate te pot ajuta să îți extinzi vizibilitatea și să crești vânzările pe Amazon.

Poți utiliza cercetarea cuvintelor cheie pentru a găsi cuvintele cheie cu volum mare care sunt relevante pentru produsul tău. Permite-le să funcționeze timp de o săptămână sau mai mult pentru a vedea ce cuvinte cheie sunt cele mai profitabile pentru tine.

Când găsești cele mai bune cuvinte cheie pentru produsul tău, poți „da lovitura” cheltuielilor minime și a randamentului maxim. O cheltuială redusă a anunțurilor poate contribui în mare măsură la creșterea vizibilității, vânzărilor și clasării generale a produsului.

 

Nu este prea târziu pentru a intra pe o piață bună. Găsește acest loc profitabil pe piață prin diferențierea produselor tale și îmbunătățește produsul vedetă din nișă conform așteptărilor clienților și nemulțumirilor adresate celui mai bun produs din nișa aleasă.

 

 

Add comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *