Produsele sponsorizate/promovate pe Amazon sunt și vor continua să fie unul dintre cele mai puternice instrumente pentru promovarea vânzărilor incipiente de către vânzători.

Pentru cei care nu sunteți familiarizați cu acești termeni sau această platformă,  „Sponsored Products” (produsele promovate) există în cadrul Amazon Marketplace și conduc traficul către o anumită pagină de detaliu a Amazonului.

Anticipăm o creștere a costului pentru acest serviciu, pe măsură ce mai mulți vânzători intra pe piață, promovând o creștere a cererii. Ca răspuns, vânzătorii vor trebui să se bazeze pe campanii sofisticate de marketing plătite și pe strategii de depășire a concurenței.

 

 

Ce este produsul Amazon sponsorizat?

 

Înainte de a intra în strategii avansate de vânzări, să discutăm despre blocurile de produse sponsorizate și despre impactul acestora asupra vânzătorilor.

„Sponsored Products” este o platformă PPC „Paid Per Click”, care există în cadrul Amazon Marketplace și conduce trafic către o pagină de produs a Amazon.

Produsele sponsorizate influențează, de asemenea, prezența generală a vânzătorului prin intermediul unui program de accelerare pentru ASIN-urile cu o expunere mai recentă sau cu un nivel scăzut de expunere, sporind astfel capacitatea de descoperire pentru ofertele de tip Buy Box și care îți poate oferi un „boost” vânzărilor tale.

În funcție de obiectivele pe care le au, vânzătorii Amazon pot construi campanii pentru a lansa un produs nou sau pentru a prezenta produse sezoniere sau în trend.

Cu ajutorul produselor sponsorizate, vânzătorii vor trebui să determine cât vor să cheltuiască, la ce perioadă de timp vor să facă publicitate și la ce produse doresc să facă această campanie.

 

 

Structuri de campanii

 

Există două moduri de a-ți crea și gestiona campaniile în cadrul produselor sponsorizate –  Automat și Manual

 

  • Direcționarea automată localizată în Managerul de campanii pentru produse sponsorizate permite vânzătorilor să facă schimbări mai ușor. Prin direcționarea automată, Amazon orientează anunțurile către toate căutările relevante ale clienților pe baza informațiilor despre produse.

 

  • Direcționarea manuală este un proces prin care vânzătorii stabilesc manual opțiunile de cuvinte cheie pentru campaniile publicitare pentru produse sponsorizate.

Sfat: Direcționarea automată permite vânzătorilor să ignore procesul de selectare a cuvintelor cheie, în timp ce direcționarea manuală permite vânzătorilor să identifice în mod explicit cuvintele cheie pentru căutările pe care le afișează anunțurile lor.

 

 

  1. Începe cu Campanii automate

 

Odată ce te-ai înregistrat pentru Produse sponsorizate, îți recomandăm să elaborezi mai întâi Campanii automate, pentru a înțelege mai bine pe ce ASIN-uri ar trebui să faci promovare pentru anunțurile sponsorizate.

Campaniile automate, cunoscute și sub denumirea de direcționare automată la nivel de campanie, sunt create pentru a genera mai multe afișări și vânzări ale produselor tale.

 

Vestea bună este că vânzătorii nu trebuie să ghicească atunci când vine vorba de structura campaniei și de selectarea cuvintelor cheie.

Selectarea celui mai bun cuvânt cheie pentru produsele tale este o componentă vitală a strategiei de marketing. Licitarea cuvintelor cheie corecte pentru produsele tale poate îmbunătăți rangul de vânzări pentru pagini și va influența, în cele din urmă, vânzările de produse.

Vânzătorii din Amazon ar trebui să analizeze datele de căutare ale clienților lor pentru a lua decizii strategice cu privire la produsele și cuvintele cheie pe care să le licitezi mai mult sau mai puțin. De aceea, recomandăm utilizarea raportului Termeni de căutare (Search Terms) pentru produsele sponsorizate, localizat în Seller Central ca sursă principală de găsire a cuvintelor cheie.

 

 

  1. Găsirea cuvintelor cheie

 

În trecut, Raportul privind termenii de căutare Amazon a oferit vânzătorilor date care includeau numărul de afișări, click-uri, vânzări etc. Raportul indică, de asemenea, SKU-ul produsului existent asociat cu respectivul termen de căutare, care a fost extrem de valoroasă.

Din păcate, Amazon a actualizat raportul, astfel încât nu mai identifică ce produs este asociat cu termenul căutat.

Noi am descoperit o soluție pentru această problemă prin structurarea campaniilor în mod diferit pe baza dimensiunii catalogului.

Implementați o structură de campanie „1 Sku per grup de anunțuri”:

Pentru a începe, recomandăm să  construiești structura campaniei cu doar 1 SKU pe grup de anunțuri.

 

 

Ce valori se califică pentru un termen de cuvinte cheie puternic?

 

Numărul comenzilor: Numărul total de comenzi convertite per cuvânt cheie / termen de căutare pe SKU.

Vânzări de produse: numărul total de vânzări de produse pe cuvânt cheie / termen de căutare pe SKU.

Click-uri: Numărul total de click-uri pe cuvânt cheie / termen de căutare pe SKU.

 

 

  1. Construiește campaniile manuale

 

După ce ai identificat cuvintele cheie de vârf (număr mare de clickuri, numar de comenzi, vânzări de produse), următorul pas este să îți construiești campaniile manuale adăugând SKU-urile pentru a licita pentru fiecare cuvânt cheie. Uneori, poți descoperi termeni de căutare despre care nu ai crezut niciodată că ar fi populari pentru un anumit produs.

De ce unele cuvinte cheie nu obțin multe impresii, chiar dacă acestea sunt considerate relevante?

Amazon ia multe lucruri în considerare atunci când rulează anunțurile pentru produse sponsorizate. Chiar dacă cuvântul cheie specific poate fi relevant pentru produsul tău, se uită de asemenea la istoricul vânzărilor, conversia, recenzii etc. Amazon dorește ca utilizatorul să aibă cea mai bună experiență pe platforma sa.

 

 

Ce se întâmplă cu cuvintele cheie negative?

 

Pe cât de important este să identifici cuvintele cheie populare pentru produsele tale, la fel de important este să identifici cuvintele cheie care au un impact negativ pentru limitarea cheltuielile publicitare din campanie.

Cuvintele cheie negative permit vânzătorilor să își perfecționeze și să-și filtreze publicul țintă pentru a îmbunătăți performanța campaniilor pentru produsele sponsorizate.

Unul dintre motivele pentru care suntem foarte entuziasmați de funcția de cuvinte cheie negative este că oferă vânzătorilor posibilitatea de a obține o eficiență mai mare. Unde începem efectiv să vedem impactul cuvintelor cheie negative? – în costul redus de vânzare și într-un ROI mai mare.

Reține că poți identifica și cuvinte cheie negative prin intermediul Raportului privind termenii de căutare pentru produsele sponsorizate de Amazon (Amazon Sponsored Products Search Terms Report).

 

 

Add comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *