Produsele sponsorizate/promovate pe Amazon sunt și vor continua să fie unul dintre cele mai puternice instrumente pentru promovarea vânzărilor incipiente de către vânzători.

Pentru cei care nu sunte╚Ťi familiariza╚Ťi cu ace╚Öti termeni sau aceast─â platform─â,┬á ÔÇ×Sponsored ProductsÔÇŁ (produsele promovate) exist─â ├«n cadrul Amazon Marketplace ╚Öi conduc traficul c─âtre o anumit─â pagin─â de detaliu a Amazonului.

Anticip─âm o cre╚Ötere a costului pentru acest serviciu, pe m─âsur─â ce mai mul╚Ťi v├ónz─âtori intra pe pia╚Ť─â, promov├ónd o cre╚Ötere a cererii. Ca r─âspuns, v├ónz─âtorii vor trebui s─â se bazeze pe campanii sofisticate de marketing pl─âtite ╚Öi pe strategii de dep─â╚Öire a concuren╚Ťei.

 

 

Ce este produsul Amazon sponsorizat?

 

Înainte de a intra în strategii avansate de vânzări, să discutăm despre blocurile de produse sponsorizate și despre impactul acestora asupra vânzătorilor.

ÔÇ×Sponsored ProductsÔÇŁ este o platform─â PPC ÔÇ×Paid Per ClickÔÇŁ, care exist─â ├«n cadrul Amazon Marketplace ╚Öi conduce trafic c─âtre o pagin─â de produs a Amazon.

Produsele sponsorizate influen╚Ťeaz─â, de asemenea, prezen╚Ťa general─â a v├ónz─âtorului prin intermediul unui program de accelerare pentru ASIN-urile cu o expunere mai recent─â sau cu un nivel sc─âzut de expunere, sporind astfel capacitatea de descoperire pentru ofertele de tip Buy Box ╚Öi care ├«╚Ťi poate oferi un ÔÇ×boostÔÇŁ v├ónz─ârilor tale.

├Än func╚Ťie de obiectivele pe care le au, v├ónz─âtorii Amazon pot construi campanii pentru a lansa un produs nou sau pentru a prezenta produse sezoniere sau ├«n trend.

Cu ajutorul produselor sponsorizate, vânzătorii vor trebui să determine cât vor să cheltuiască, la ce perioadă de timp vor să facă publicitate și la ce produse doresc să facă această campanie.

 

 

Structuri de campanii

 

Exist─â dou─â moduri de a-╚Ťi crea ╚Öi gestiona campaniile ├«n cadrul produselor sponsorizate –┬á Automat ╚Öi Manual

 

  • Direc╚Ťionarea automat─â localizat─â ├«n Managerul de campanii pentru produse sponsorizate permite v├ónz─âtorilor s─â fac─â schimb─âri mai u╚Öor. Prin direc╚Ťionarea automat─â, Amazon orienteaz─â anun╚Ťurile c─âtre toate c─âut─ârile relevante ale clien╚Ťilor pe baza informa╚Ťiilor despre produse.

 

  • Direc╚Ťionarea manual─â este un proces prin care v├ónz─âtorii stabilesc manual op╚Ťiunile de cuvinte cheie pentru campaniile publicitare pentru produse sponsorizate.

Sfat: Direc╚Ťionarea automat─â permite v├ónz─âtorilor s─â ignore procesul de selectare a cuvintelor cheie, ├«n timp ce direc╚Ťionarea manual─â permite v├ónz─âtorilor s─â identifice ├«n mod explicit cuvintele cheie pentru c─âut─ârile pe care le afi╚Öeaz─â anun╚Ťurile lor.

 

 

  1. Începe cu Campanii automate

 

Odat─â ce te-ai ├«nregistrat pentru Produse sponsorizate, ├«╚Ťi recomand─âm s─â elaborezi mai ├«nt├ói Campanii automate, pentru a ├«n╚Ťelege mai bine pe ce ASIN-uri ar trebui s─â faci promovare pentru anun╚Ťurile sponsorizate.

Campaniile automate, cunoscute ╚Öi sub denumirea de direc╚Ťionare automat─â la nivel de campanie, sunt create pentru a genera mai multe afi╚Ö─âri ╚Öi v├ónz─âri ale produselor tale.

 

Vestea bună este că vânzătorii nu trebuie să ghicească atunci când vine vorba de structura campaniei și de selectarea cuvintelor cheie.

Selectarea celui mai bun cuv├ónt cheie pentru produsele tale este o component─â vital─â a strategiei de marketing. Licitarea cuvintelor cheie corecte pentru produsele tale poate ├«mbun─ât─â╚Ťi rangul de v├ónz─âri pentru pagini ╚Öi va influen╚Ťa, ├«n cele din urm─â, v├ónz─ârile de produse.

V├ónz─âtorii din Amazon ar trebui s─â analizeze datele de c─âutare ale clien╚Ťilor lor pentru a lua decizii strategice cu privire la produsele ╚Öi cuvintele cheie pe care s─â le licitezi mai mult sau mai pu╚Ťin. De aceea, recomand─âm utilizarea raportului Termeni de c─âutare (Search Terms) pentru produsele sponsorizate, localizat ├«n Seller Central ca surs─â principal─â de g─âsire a cuvintelor cheie.

 

 

  1. G─âsirea cuvintelor cheie

 

În trecut, Raportul privind termenii de căutare Amazon a oferit vânzătorilor date care includeau numărul de afișări, click-uri, vânzări etc. Raportul indică, de asemenea, SKU-ul produsului existent asociat cu respectivul termen de căutare, care a fost extrem de valoroasă.

Din păcate, Amazon a actualizat raportul, astfel încât nu mai identifică ce produs este asociat cu termenul căutat.

Noi am descoperit o solu╚Ťie pentru aceast─â problem─â prin structurarea campaniilor ├«n mod diferit pe baza dimensiunii catalogului.

Implementa╚Ťi o structur─â de campanie „1 Sku per grup de anun╚Ťuri”:

Pentru a ├«ncepe, recomand─âm s─â┬á construie╚Öti structura campaniei cu doar 1 SKU pe grup de anun╚Ťuri.

 

 

Ce valori se calific─â pentru un termen de cuvinte cheie puternic?

 

Numărul comenzilor: Numărul total de comenzi convertite per cuvânt cheie / termen de căutare pe SKU.

Vânzări de produse: numărul total de vânzări de produse pe cuvânt cheie / termen de căutare pe SKU.

Click-uri: Numărul total de click-uri pe cuvânt cheie / termen de căutare pe SKU.

 

 

  1. Construiește campaniile manuale

 

Dup─â ce ai identificat cuvintele cheie de v├órf (num─âr mare de clickuri, numar de comenzi, v├ónz─âri de produse), urm─âtorul pas este s─â ├«╚Ťi construie╚Öti campaniile manuale ad─âug├ónd SKU-urile pentru a licita pentru fiecare cuv├ónt cheie. Uneori, po╚Ťi descoperi termeni de c─âutare despre care nu ai crezut niciodat─â c─â ar fi populari pentru un anumit produs.

De ce unele cuvinte cheie nu ob╚Ťin multe impresii, chiar dac─â acestea sunt considerate relevante?

Amazon ia multe lucruri ├«n considerare atunci c├ónd ruleaz─â anun╚Ťurile pentru produse sponsorizate. Chiar dac─â cuv├óntul cheie specific poate fi relevant pentru produsul t─âu, se uit─â de asemenea la istoricul v├ónz─ârilor, conversia, recenzii etc. Amazon dore╚Öte ca utilizatorul s─â aib─â cea mai bun─â experien╚Ť─â pe platforma sa.

 

 

Ce se întâmplă cu cuvintele cheie negative?

 

Pe cât de important este să identifici cuvintele cheie populare pentru produsele tale, la fel de important este să identifici cuvintele cheie care au un impact negativ pentru limitarea cheltuielile publicitare din campanie.

Cuvintele cheie negative permit v├ónz─âtorilor s─â ├«╚Öi perfec╚Ťioneze ╚Öi s─â-╚Öi filtreze publicul ╚Ťint─â pentru a ├«mbun─ât─â╚Ťi performan╚Ťa campaniilor pentru produsele sponsorizate.

Unul dintre motivele pentru care suntem foarte entuziasma╚Ťi de func╚Ťia de cuvinte cheie negative este c─â ofer─â v├ónz─âtorilor posibilitatea de a ob╚Ťine o eficien╚Ť─â mai mare. Unde ├«ncepem efectiv s─â vedem impactul cuvintelor cheie negative? ÔÇô ├«n costul redus de v├ónzare ╚Öi ├«ntr-un ROI mai mare.

Re╚Ťine c─â po╚Ťi identifica ╚Öi cuvinte cheie negative prin intermediul Raportului privind termenii de c─âutare pentru produsele sponsorizate de Amazon (Amazon Sponsored Products Search Terms Report).

 

 

Add comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *