Fie că ești un vânzător cu ștate vechi pe Amazon, fie că ești novice, vânzarea unui produs nou este o provocare.

Nu e suficient să ai un număr mare de articole, videoclipuri YouTube, podcasturi și articole de opinie care denotă cele mai bune strategii pentru a reuși să îți cataloghezi produsul. Este întotdeauna bine să ai resurse, dar de unde știi care sunt cele mai bune?

Vorbim de un sistem extrem de complex și eficient al acestei platforme, iar acest articol se va concentra pe unele dintre măsurătorile mai puțin cunoscute care influențează foarte mult, cum ar fi vânzările, SEO și recenziile.

Pentru început, nu face greșeala pe care o fac mulți vânzători Amazon și să te concenctrezi doar pe BSR (BEST SELLER RANK-clasamentul celor mai bune vânzări) din înregistrarea ta. BSR este departe de a fi cel mai important instrument de măsurare, însă poate fi de ajutor dacă îți arunci un ochi peste el din când în când.

 

 

Sfaturile pe care le am pentru tine:

 

Prețul este corect?

Din motive evidente, vrei să te asiguri că produsul tău se află într-un interval de preț care are sens pentru oferta și cererea de produse similare care se vând și pe Amazon. Dacă prețul este prea ridicat, cumpărătorii vor fi descurajați să cumpere. La un preț redus, cumpărătorii pot presupune că produsul tău este de o calitate îndoilenică (sau nu vei obține profiturile nete de care ai nevoie pentru a reuși). Ambele situații te vor împiedica să ai succes.

Un alt factor de luat în considerare la stabilirea prețurilor este deținerea Amazon Buy Box. Amazon Buy Box se găsește în partea dreaptă a unui produs pe care îl vizualizezi pe Amazon.

Interesant e că poți pierde ABB-ul dacă un alt vânzător are o ofertă mai bună (inclusiv Amazon în sine) în funcție de prețul tău. Pur și simplu, pierderea Buy Box va duce la pierderea vânzărilor. Acesta este motivul pentru care menținerea unui preț competitiv bazat pe cifrele pieței este atât de importantă.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Majoritatea vânzătorilor Amazon știu deja cât de important este SEO, motiv pentru care fac cercetări extinse de cuvinte cheie folosind instrumentele Helium 10, Cerebro și Magnet, pentru a-și optimiza listarea. Cu toate acestea, nu este neobișnuit ca vânzătorii să se concentreze pe front-ul listării lor și să neglijeze câmpurile backend din Seller Central (adică secțiunea CUVINTE CHEIE și secțiunea MAI MULTE DETALII).

Acest lucru este problematic, deoarece algoritmul Amazon extrage o cantitate semnificativă de informații din aceste câmpuri populate în Seller Central. Aceste câmpuri permit Amazonului să determine relevanța produsului tău și a cuvintelor sale cheie pentru nodul de navigare și subcategoriile în care te afli. Iar relevanța este una dintre valorile fundamentale pentru a determina clasarea ta (și în cele din urmă succesul) pe Amazon. La fel de important, și sugestiile PPC extrag informații din aceste câmpuri. Este necesar să te asiguri că întreaga ta listare este compatibilă cu SEO, pentru a te clasifica organic și a avea succes cu PPC.

 

 

Despre recenzii… am menționat de foarte multe ori importanța lor. Poți obține recenzii pozitive doar dacă te adaptezi cerințelor Amazon, oferind calitate și fiind tot timpul prezent în mijlocul acțiunii (dacă mă pot exprima astfel).

Odată ce ai învățat cum funcționează acest sistem uriaș, totul va decurge firesc și vei reuși să ajungi acolo unde ți-ai propus când ai intrat în acest univers în continuă expansiune.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021