Știu că titlul sună pretențios și pare că am găsit cheia tuturor vânzărilor, dar nu e chiar așa.

În acest articol încerc să prezint anumiți factori care influențează comportamentul consumatorilor.

Anual, Feedvisor generează Amazon Consumer Behavior Report, care așa cum ți-ai dat seama, este un raport privind consumatorii “amazonieni”, iar în acest an, 2000 și ceva de persoane fidele vânzărilor de pe platforma noastră au votat.

Dacă ești atent la aceste statistici și le studiezi cu atenție, le poți folosi în favoarea ta, ceea ce e de fapt de dorit.

Probabil ți-ai dat seama că unul din cele mai importante aspecte în tot acest sistem, e ca fiecare client să se simtă important, fericit și să i se rezolve toate probleme pe care le întâmpină. Toate aceste elemente îmbinate, îi fac pe cumpărători să rămână fideli.

 

 

Avantajul tău, ca parte din acest mare proiect, e că oamenii chiar preferă să cumpere de pe Amazon, în detrimentul altora. De ce? În primul rând renumele, care s-a construit datorită serviciilor de calitate oferite. În plus, dacă apar probleme există serviciul de relații cu clienții, foarte bine pus la punct.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019

Mai e vorba și de faptul că majoritatea returnărilor se fac oferind transportul gratuit, ceea ce imediat te duce cu gândul la o intenție bună și la o acceptare a situației care s-a creat.

 

 

Sunt câteva statistici interesante care dacă sunt analizate corespunzător, pot fi valorificate:

*Aproximativ 45%  dintre cei care caută, vor parcurge cel mult două pagini, după cum deja ai aflat, lumea nu are prea multă răbdare și în perioada asta, în care informația circulă cu o viteză inimaginabilă, pe undeva e de înțeles.

*Aproximativ 25% dintre cumpărători aleg cu preponderență primul produs listat în rezultatele căutării.

* Aproximativ 55% dintre cei mai fideli cumpătărori Amazon, adică dintre cei care cumpără zilnic sau aproape zilnic, aleg întotdeauna primul produs din rezultatele căutării.

 

 

Interesant de remarcat e că deși pare că lumea nu are răbdare, nu se aplică această regulă când vine vorba de descrierea unui produs. Conform statisticilor, peste 80% dintre consumatori citesc descrierea completă înainte de a face o achiziție pe Amazon.

La fel de importante sunt recenziile, procentul de peste 90% fiind mai mult decât relevant, în ceea ce privește modul în care un consumator se informează cu privire la un produs înainte să bage mâna în buzunar.

Am discutat, ca hint, încearcă să obții recenzii pozitive de la clienți, îți va propulsa afacerea și te va motiva să-ți menții standardele sus.

 

Ca o concluzie, trebuie să te pui puțin în pielea celui care cumpără și să vezi ce îți dorești cu adevărat și cum ar trebui construit tot ecosistemul acesta. Vii în întâmpinarea celui căruia îi vinzi, tu fiind deja obișnuit cu modul lui de a procesa informațiile, de aici începând practic să construiești și să îl convingi că tu ești sigur pe produsul tău, produs pe care l-ai cumpăra oricând. De fapt, discutăm despre a fi onest și a arăta asta prin calitatea serviciilor pe care le furnizezi.

 

 

Succes!
Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019