Amazon este o piață online uriașă, ceea ce înseamnă că orice vânzător concurează cu mulți alți furnizori.

Acești furnizori sunt atenți la prețuri. Cu alte cuvinte, un factor semnificativ în succesul tău îl reprezintă strategiile tale de prețuri de vânzare pe Amazon. În cele din urmă, îți dorești ca produsul tău să fie cel pe care clientul îl are în coșul de cumpărături.

Stabilirea prețurilor produselor Amazon poate fi o provocare din cauza numărului de furnizori care concurează pe o piață anume. Amazon îți permite să listezi articole la orice preț pe care îl consideri corect, atâta timp cât nu încalci nicio limită Amazon și prețul tău respectă politica privind prețurile de referință și cerințele de paritate. Cerințele de paritate ale acordului tău de vânzare îți pot interzice să vinzi același articol la un preț mai mic, pe un alt site.

Prețurile de referință sunt prețuri de listă sau alte prețuri standard pentru produsul tău pe care le poți lista pentru a le compara cu prețul de vânzare, în mod favorabil.

Prețurile de referință sunt prețuri de listă sau alte prețuri standard pentru produsul tău pe care le poți lista pentru a le compara cu prețul de vânzare, în mod favorabil.

 

 

De ce este importantă stabilirea prețurilor pe Amazon?

Amazon este una dintre cele mai mari piețe din lume, ceea ce înseamnă că poate fi o concurență acerbă. Prețul este unul dintre factorii principali în decizia unui client Amazon atunci când vine vorba de achiziționarea unui produs. Pe scurt, prețul tău trebuie să concureze cu alți furnizori din nișa ta pentru ca tu să reușești ca vânzător Amazon.

 

În altă ordine de idei, când un consumator cumpără un produs prin Buy Box, care este calea comună pe care o parcurg majoritatea consumatorilor, vânzătorul care este cel mai bine clasat de Amazon în acel moment, apare acolo. Câștigătorul Buy Box face de obicei mai multe vânzări decât alți vânzători ai produsului respectiv. Dacă există mai mulți vânzători de rang înalt pentru acel produs, aceștia se rotesc în Buy Box, permițând fiecăruia să câștige o parte din cota de piață.

În plus, este important să reții: câștigul Buy Box necesită timp de livrare redus, retururi reduse și rate scăzute de anulare și este ajutat de utilizarea Fulfilled By Amazon. Scopul final al strategiei de preț alese este de a câștiga Buy Box cât mai des posibil.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2022

Strategii de prețuri pentru vânzătorii Amazon

Există o mulțime de moduri de a obține venituri pasive pe Amazon. Cu toate acestea, pentru a avea succes, trebuie să știi cum să comercializezi și să-ți prezinți produsele. Nu vei obține întotdeauna vânzare doar dacă ai cel mai mic preț.

Uite, îți voi arăta cele cinci strategii de preț de bază utilizate pe Amazon și vei vedea tu care funcționează cel mai bine ca strategie:

 

  1. Prețuri bazate pe concurență

Prețurile bazate pe concurență sunt unele dintre cele mai frecvente metode de stabilire a prețurilor utilizate de majoritatea vânzătorilor Amazon. Totuși, provocarea constă întotdeauna în a cunoaște valoarea inițial reală a produsului tău în comparație cu cea a concurenților tăi. Prețurile bazate pe concurență sunt esențiale pentru cei ce revând.

Amazon oferă prețuri automate pentru a te ajuta să-ți potrivești sau să-ți îmbunănătățești prețul actual al Buy Box.

 

  1. Prețuri de penetrare

Prețul de penetrare este o strategie de stabilire a prețurilor în care prețul produsului este mai mic decât al concurenților pentru a câștiga cotă de piață. Strategia este folosită de obicei de mărci noi sau pentru produse noi de la mărcile existente.

 

 

  1. Prețuri stabile

Clienții, în special cumpărătorii fideli, tind să prețuiască produsele cu volatilitate scăzută a prețurilor. În calitate de vânzător, este posibil să nu fii interesat să-ți reduci în mod continuu prețurile pe Amazon și, prin urmare, să-ți afectezi capacitatea de a vinde direct consumatorilor la un preț mai mare. Menținerea prețului stabil și cât mai aproape de prețul real de piață e o strategie de luat în seamă.

 

  1. Prețuri economice

 

Prețul economic se bazează pe marje mici de profit și pe costuri reduse de publicitate și vânzări. Modelul își propune să vândă produsul pe o piață largă și să limiteze cât mai mult posibil costurile de transport. În general, prețurile economice funcționează bine pentru produsele de zi cu zi, cum ar fi produse de curățenie de uz casnic și anumite rechizite de birou.

 

  1. Prețuri premium

Prețul premium este în esență opusul prețului economic. De obicei, este un preț mai mare și adesea folosește un nume de marcă pentru a genera dorința de a plăti prețul mai mare. Din păcate, numele mărcilor nu afectează foarte mult cumpărătorii Amazon, așa că cei care se bazează pe o strategie premium folosesc adesea reduceri la produsele de ultimă generație pentru a atrage interesul cumpărătorilor. Această strategie funcționează de obicei cel mai bine pentru mărcile care sunt bine respectate în categoriile lor.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2022