Vom intra în catacombele Amazonului, pentru a-ți vorbi despre recenziile negative și experiențele mai puțin plăcute.

Astfel de situații sunt imediat scoase la suprafață și dacă nu poți schimba comportamentul cumpărătorilor, măcar poți influența modul de abordare al acestora. De ce e important? Pentru că sunt necesare 20+ recenzii de patru sau cinci stele pentru a echilibra balanța, ca urmare a unei singure recenzii negative.

Prima dată trebuie să identifici dacă este cu adevărat o reclamație sau dacă ai de-a face cu un om care nu are bune intenții, un “villain”, cum ar fi el denumit în benzile desenate cu supereroi. Sunt mulți indivizi care cu asta se ocupă, își stimulează afacerile prin mijloace care încalcă termenii și condițiile Amazon.

 

 

ATENȚIE! Fii sigur de ceea ce afirmi și apoi, raportează către Amazon încălcările de regulament.

 

Este esențială comunicarea sinceră, apropierea față de clienți. Răspunde reacțiilor primite, chiar dacă sunt persoane care încearcă să “trolleze”. Îți poți crea șablon de răspuns de genul: Vă mulțumim pentru feedback-ul acordat”.  În acest fel vei reuși să transformi recenziile negative, în recenzii pozitive. Știi proverbul românesc: “Vorba dulce mult aduce!” Strategia aceasta va încuraja loialitatea față de marca ta și atitudinea clientului cu privire la achizițiile viitoare.

Dacă într-adevăr se întâmplă ca problema să fie reală și acută, atunci trebuie să investighezi imediat și să remediezi situația, nu înainte de a-ți prezenta scuzele pentru neplăcerile cauzate, și de a-i mulțumi persoanei care ți-a descoperit punctele nevralgice.

De asemenea, când vine vorba de recenziile pozitive, fii recunoscător și comunicativ.

 

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019

Rămânem în câmpul gravitațional al comunicării și feedback-ului, sfătuindu-te prietenește ca răspunsurile pe care le oferi să fie profesioniste și imediate. Trebuie să fii tot timpul conectat la propriul business, după cum bine știi, serviciul cu clienții este pilonul de rezistență  în acest domeniu.

Indiferent ce fel de plângeri primești sau cum te afectează comentariile, păstrează-ți echilibrul, nu o lua personal  și nu te răzbuna, fii asemeni unui călugăr budist, prezent și gata oricând să răspundă cu calm, unor persoane care poate nu înțeleg anumite aspecte.

 

 

Amintește-ți scopul, să primești recenzii pozitive și da, îi poți cere unui client să îți dea “review”, atât timp cât nu încalci Termenii și condițiile Amazon. Vezi, tot insist pe regulamentul Amazon, pentru că  nu trebuie omis aspectul “fair-play”. Când faci lucrurile ca la carte, vei vedea o îmbunătățire pe toate planurile.

 

În epilogul articolului, vă voi vorbi puțin și despre “trend-uri” și caracteristici. Evidențiază-ți caracteristicile produselor tale! Dacă primești comentarii negative cu privire la anumite aspecte ale produsului tău, lasă imediat un comentariu prin care explici clar despre ce e vorba.

Să nu uit, te va ajuta mult dacă adaugi în descriere și câteva lucruri extrase din recenziile pozitive.

Măcar o dată pe săptămână fă-ți timp și analizează recenziile primite, pentru că această latură a vânzărilor online este vitală pentru evoluția brand-ului tău. În niciun caz nu e ok să dai dovadă de rigiditate, neascultând  vocile celor cu care interacționezi.

Mergi pe drumul tău și permite-ți uneori să greșești, se întâmplă, dar nu îți permite să nu înveți din greșeli.

 

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019