Mărcile trebuie să asigure sfera maximă de protecție pentru afacerile lor.

Iată ce trebuie să știi despre protecția mărcilor comerciale.

Nu este neobișnuit ca întreprinderile să aibă mai multe mărci comerciale. Există, de asemenea, diferite tipuri de mărci comerciale. Este important să înțelegi tipurile de mărci înregistrate atunci când decizi ce marcă comercială să soliciți pentru înregistrare, deoarece aceasta va afecta gradul de protecție a mărcii unei companii, mai ales dacă afacerea tocmai a început și costurile ar putea fi o problemă.

Companiile consacrate au portofolii de mărci comerciale care acoperă pe scară largă gama lor completă de strategii de branding și marketing pentru a asigura aria maximă de protecție pentru afacerile lor. Companiile mai mici și startup-urile trebuie, de obicei, să aibă o strategie solidă în a lua în considerare care dintre mărcile lor și ce tipuri de mărci comerciale să înregistreze, ținând cont de costurile legate de depunere și de taxele profesionale.

 

Cuvinte vs. Imagini

Mărcile comerciale sunt de obicei recunoscute fie ca mărci verbale, fie ca sigle/imagini. Ele pot fi, de asemenea, o marcă comercială formată din cuvinte și imagini.

Un exemplu clasic de neînțelegere comună pentru proprietarii de afaceri este că înregistrarea unei mărci comerciale combinate este un mod economic de a-și proteja mărcile.

Mărcile comerciale cu logo sunt protejate exact așa cum au fost înregistrate. Mărcile comerciale pur de imagine sau de design trebuie utilizate exact așa cum au fost înregistrate. Ca atare, cuvintele și elementele de design ale mărcilor combinate nu pot fi separate. Marca combinată nu are aceeași acoperire de protecție ca cea a unei mărci verbale standard.

 

 

Pe de o parte, o înregistrare a mărcii comerciale pentru o marcă de cuvânt standard poate fi în general susținută de utilizarea mărcii de cuvânt în diferite fonturi sau stilizare și chiar ca parte a unui logo, atât timp cât elementul de design al logo-ului nu interferează cu elementul format din cuvinte.

Pe de altă parte, o înregistrare pentru o marcă combinată nu poate fi susținută sau menținută numai prin utilizarea mărcii verbale sau a elementului de imagine în sine. Acesta este motivul pentru care, ori de câte ori este posibil, este prudent să se înregistreze separate marca formată din cuvinte, de marca de imagine/desen și, de asemenea, de marca combinată pe care o deține o întreprindere.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Dacă proprietarul unei afaceri își permite să înregistreze doar una sau două mărci comerciale, înregistrarea separată a cuvântului standard și a mărcii logo-ului doar cu imagini oferă o mare flexibilitate în utilizarea efectivă a mărcilor comerciale. Modul în care vor fi utilizate mărcile comerciale, luând în considerare posibilitatea actualizării sau schimbării siglei în viitor, va conta în stabilirea tipurilor de mărci comerciale care trebuie înregistrate cel mai bine.

 

De asemenea, proprietarul unei mărci comerciale trebuie să țină cont de faptul că există circumstanțe în care alegerea pentru înregistrarea unei mărci comerciale combinate este cea mai bună. Cele mai frecvente și practice situații care vor convinge un proprietar de mărci comerciale să se înregistreze pentru o marcă combinată, mai degrabă decât să înregistreze separat mărcile verbale și logo-ul sunt:

Marca comercială (fie cuvânt sau logo) este problematică din cauza înregistrării anterioare a mărcilor comerciale similare deținute de terți; și/sau

Marca comercială este descriptivă sau nu are caracter distinctiv și nu poate fi înregistrată de la sine.

O marcă combinată are, în general, mai multă distincție decât elementele sale individuale. Acest lucru este avantajos în situațiile care necesită ca marca să fie foarte diferită pentru a fi permisă și acordată înregistrarea. Dezavantajul este că există limitări, deoarece utilizarea separată a elementului problematic al logo-ului combinat nu este protejată și poate intra în conflict cu alte companii sau cu deținătorul drepturilor de marcă.

Pentru a înțelege în detaliu nuanțele legate de înregistrarea mărcii și pentru a evita costurile inutile, consultăt-e cu experții în mărci.

Modul de înregistrare a unei mărci variază de la caz la caz. Mărcile distincte vor avea protecție maximă dacă sunt înregistrate în mod corect, în timp ce mărcile cu probleme pot avea șanse de înregistrare dacă este depus tipul adecvat de marcă și este întreprinsă o strategie de depunere, înainte de a continua procesul de înregistrare.

Înregistrarea unei mărci comerciale este un proces complicat și care necesită mult timp, deci e posibil să dorești să angajezi un profesionist pentru a face față nevoilor tale.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021