54% dintre consumatori se consideră loiali unor brand-uri.

Ce anume îi motivează pe consumatori să fie loiali față de un brand?

Principalele motive pentru care consumatorii cumpără de la un brand, clasificate în funcție de popularitate:

 

 

  1. Preț

Preferințele consumatorilor online sunt la îndemână, dar un lucru este clar: prețul este cel mai motivant factor pentru a merge cu un anumit brand. 45% dintre consumatori aleg un brand deoarece are prețuri mai mici decât concurenții săi.

 

De fapt,  în ultimul an, 70% dintre consumatori cumpără produse mai puțin costisitoare, probabil din cauza factorilor de stres financiar legați de COVID-19 și a micilor probleme economice.

 

  1. Calitate

Calitatea produsului  ar fi tot pe primul loc(dar, fiind un clasament…). Cumpărătorii caută în permanență locul potrivit în care prețul se potrivește cu calitatea. Cu recenziile clienților și comparațiile de preț disponibile, cumpărătorii au devenit mai selectivi.

 

  1. Serviciul pentru clienți

42% dintre cumpărători vor alege o marcă dacă are un serviciu bun pentru clienți. Într-o lume a cumpărăturilor online, clienții se așteaptă la o experiență perfectă de plată, servicii de chat online sau SMS (de multe ori la toate orele zilei și noaptea) și procese simple de rambursare sau schimb. Empatizarea și satisfacerea nevoilor clienților sunt importante – mai ales în această perioadă plină de restricții.

 

  1. Ușurința achiziționării online

Aproape trei sferturi dintre consumatori consideră că majoritatea cumpărăturilor de consum vor avea loc online în viitor, deci nu este surprinzător faptul că mai toți cumpărătorii își doresc mărcile preferate prin simpla apăsare a unui buton. 38% dintre consumatori vor alege o marcă, deoarece își pot achiziționa cu ușurință produsele online.

 

 

  1. Ușurința achiziționării din magazin

Unii consumatori favorizează o experiență de cumpărături mai practică. 36% dintre consumatori aleg un brand, deoarece produsele sale pot fi achiziționate cu ușurință din magazin. Cumpărătorii doresc să achiziționeze produse despre care știu că sunt stocate constant.

 

  1. Standarde de sănătate și siguranță

30% dintre consumatori achiziționează de la un brand deoarece respectă standardele lor de sănătate și siguranță. Consumatorii doresc liniște sufletească atunci când utilizează un produs. Aceștia se bazează pe produse specifice, de calitate, care se potrivesc preferințelor lor.

 

  1. Sustenabilitate

O preocupare crescândă pentru mediu este, de asemenea, un alt factor motivant pentru cumpărători. 24% dintre consumatori aleg un brand pentru angajamentul său față de sustenabilitate. De la tipul de material din care este fabricat produsul, până la ambalare și la capacitatea unui produs de a fi reciclat sau refăcut – cumpărătorii doresc mai multă atenție în ceea ce privește amprenta lor ecologică.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021
  1. Stilul de viață

Consumatorilor le place să fie conectați la marca pe care o cumpără; 24% dintre consumatori aleg un brand deoarece se aliniază stilului lor de viață. Companii precum Red Bull sau Apple vând produse, plus sentimentul pe care îl obții știind că ai ales brand-ul lor. Ei investesc timp și bani în cultivarea poveștilor.

 

 

  1. Apel local

24% dintre consumatori aleg un brand deoarece este local. Pandemia amenință să închidă întreprinderile mici, iar unii consumatori au apelat la sprijinirea mărcilor din zona lor. Cumpărătorii doresc ca achizițiile lor să se extindă dincolo de lista lor de cumpărături și să servească drept investiție în comunitate și în economia locală.

 

 

  1. Standarde etice

22% dintre cumpărători susțin, de asemenea, un brand,  pentru standardele etice pe care le susține. În prezent, consumatorii au o vizibilitate mai mare asupra parteneriatelor, legăturilor filantropice și condițiilor de muncă ale unui brand. Consumatorii doresc să se alinieze la mărcile care acționează cu integritate.

 

  1. Ambalare

Uneori, un logo atrăgător va face toți banii. 17% dintre consumatori cumpără de la o marcă, deoarece le place ambalajul acesteia. Desenul simplu al designului vizual poate fi destul de puternic pentru a influența un cumpărător. Mărcile au folosit în mod adecvat culoarea, etichetarea,  și stilul de ambalare, ca vehicul pentru estetica mărcii.

 

 

Ideea de bază e că dacă reușești să tragi concluziile corecte după ce studiezi ce e scris mai sus, n-ai cum să nu reușești.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021