Da, uneori e bine să ne întoarcem la momentele în care eram mai puțin experimentați și, cu informațiile acumulate acum, să tragem anumite concluzii.

Fiecare dintre noi trece printr-un proces de cumpărare atunci când face o achiziție. Uneori procesul este lung și obositor – ca atunci când cumpărați un computer nou. În alte momente, se întâmplă totul foarte rapid- atunci când cumperi o cutie din cerealele tale preferate, de exemplu.

Să simplific puțin, am să îți arăt cei 5 pași ai procesului de cumpărare:

 

Pasul 1 – Recunoaștere, nevoie, dorință

 

În această etapă, cumpărătorii își dau seama că vor sau au nevoie de ceva. Ei recunosc că au o problemă sau o dorință și aleg să găsească o soluție. Dacă această nevoie sau dorință este legată de mâncare și decizia trebuie luată atunci când îți e foame, totul se va întâmpla relativ repede, fără să te gândești prea mult la procesul de cumpărare propriu-zis. Foamea este o problemă rapidă de rezolvat, majoritatea opțiunilor sunt familiare cumpărătorilor, iar costul este de obicei scăzut. E o vorbă: “Nu intra niciodată în supermarket când îți este foame.”

 

 

Pasul 2 – Căutarea informațiilor

 

Odată ce s-a făcut alegerea pentru a satisface o nevoie sau o dorință, clientul începe să caute informații pentru a lua o decizie de calitate care este în interesul său. Ar putea fi efectuate apeluri telefonice și site-urile web ar putea fi vizitate.

Postările de blog sunt excelente în această fază, deoarece,  dacă sunt scrise corect, pot oferi informații de calitate fără a fi percepute ca fiind insistente. Poți include exemple, instrucțiuni, studii de caz și multe altele.

 

Pasul 3 – Evaluarea

 

După ce clienții tăi au colectat toate informațiile pe care le consideră necesare, încep să-și evalueze opțiunile și să-și restrângă orizonturile până când aleg în cele din urmă singurul lucru cu care se simt confortabil și pe care și-l pot permite.

 

Acesta este momentul pentru a urmări clienții tăi. Au nevoie de informații suplimentare pentru a alege? Au avut probleme cu eșantionul gratuit care poate fi corectat? Prezența ta în etapa de evaluare este importantă, deci fă tot posibilul pentru a păstra informațiile de contact ale clienților pentru a oferi cu ușurință orice detalii suplimentare de care ar putea avea nevoie.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Dacă vrei să fii foarte vizibil și să ai succes, indiferent dacă scrii pentru site-ul tău sau scrii postări de blog (sau, poate chiar ambele), include:

Comparații

Factori diferențiatori

Specificații (dacă este cazul)

Alte detalii care te vor deosebi de competiție

Pe măsură ce clienții/ cititorii își evaluează opțiunile, dorești ca aceștia să vadă clar de ce ar trebui să te aleagă.

 

 

Pasul 4 – Achiziționarea

 

Odată ce clientul a evaluat toate informațiile, el finalizează tot procesul și achiziționează de la tine.

Pentru a ajuta consumatorii, asigură-te de faptul că procesul de telefonie sau coșul de cumpărături poate fi navigat fără probleme(ambele de preferat). Persoanele confuze și frustrate se lasă păgubașe și nu vor cumpăra nimic.

 

Pasul 5 – Disonanță cognitivă (anxietate post-cumpărare)

 

În timp ce clienții ar putea crede că au ales cea mai bună soluție atunci când au achiziționat un lucru, de multe ori experimentează ulterior disonanța cognitivă, cunoscut și ca regretul cumpărătorului.

Înțelegerea fiecărui pas al procesului de cumpărare online te poate ajuta să îți structurezi materialele de vânzare și marketing, astfel încât să răspundă cerinței clientului. Ia în considerare experiența clientului când intră în contact cu firma ta și acționează în consecință. Și da, păstrează legătura cu clienții tăi și obține feedback, e foarte important.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021