ESTE PREA TÂRZIU SĂ ÎNCEPI SĂ VINZI PE AMAZON?

 

 

        – Niciodată să nu spui niciodată –

 

Este cumva prea târziu pentru a începe să vinzi pe Amazon? Ei bine, răspunsul specialiștilor este clar: NU!

 

În afara faptului că niciodată nu e prea târziu pentru a face ce-ți dorești sau ce-ți place, următoarele argumente pot fi concludente:

  • Amazon este platforma de comerț electronic a momentului
  • Dezvoltarea Amazon este continuă. Cu peste 40% din cota de piață a comerțului electronic în 2017, Amazon a devenit alegerea clară (și în creștere) pentru cumpărătorii online.
  • Datorită popularității sale în rândul cumpărătorilor online, Amazon este un loc minunat pentru comercianți să își vândă produsele.
  • Pe măsură ce popularitatea sa a crescut, tot mai mulți vânzători au accesat Amazon pentru a profita de această oportunitate de vânzare incredibilă.

 

 

Cum să găsești produse neconcurențiale pentru a vinde

În primele etape de viață ale platformei online Amazon, găsirea unui produs de vânzare a fost foarte ușoară. Orice idee de produs era bună și toată lumea se afla pe Amazon. Toate aceste idei năstrușnice erau însoțite de o imagine neclară făcută cu un iPhone și boom, totul era pregătit si deja ambalat pentru a ajunge la cumpărător.

Însă lucrurile s-au mai schimbat puțin de atunci și este important să fii mereu la curent cu noutățile.

 

Ei bine, zilele în care ideile de produse profitabile apăreau de peste tot au cam dispărut. Dar asta nu înseamnă că acele nișe au dispărut de tot sau ai ajuns prea târziu pentru a începe să vinzi pe Amazon. Produsele ideale și profitabile sunt destule, dar trebuie căutate.

Pentru a descoperi piețele cu vânzări bune, fie trebuie să petreci mai mult timp cu cernerea produselor pe Amazon, fie să folosești uneltele de căutare specifice platformei Amazon.

 

Dar asta nu e rău ! Programele care te ajută în descoperirea de produse profitabile, cum ar fi Product Discovery sau Jungle Scout, facilitează descoperirea celor mai bune piețe de produse. Poți filtra catalogul Amazon pentru a îți arăta numai produsele, piețele, categoriile sau brand-urile cu un anumit număr de vânzări sau un anumit număr de recenzii. Filtrele, cum ar fi venitul mediu, prețul mediu și vânzările medii lunare, îți permit să găsești produse care îndeplinesc obiectivele privind rentabilitatea investiției (ROI-return of investment).

 

Nu ești sigur de unde să începi? Poți utiliza una dintre presetările programului Product Discovery, cum ar fi Low Entrance Barrier, Quick Wins sau High Margin Market. Aceste căutări pre-efectuate îți vor arăta produse cu concurență scăzută și profit mare, fără a fi nevoie să introduci multe informații. Mulți vânzători noi pot începe prin căutarea unor produse care se vând între 15 și 30 de dolari pe piețe care au aproximativ 1000 de vânzări lunare medii pe produs și mai puțin de 100-300 de recenzii în medie pe produs. Dar cel mai bun produs pentru tine depinde foarte mult de cât de mult trebuie să investești și de obiectivele tale de profit.

 

 

Cum să lupți împotriva concurenței în creștere

Cea mai bună modalitate de a combate concurența crescândă pe Amazon este să-ți elimini  concurenții de la bun început. Din momentul în care produsul tău sosește în depozitele Amazon, ai nevoie de o listă puternică de optimizare pentru Amazon SEO (optimizarea motorului de căutare) care “obligă” cumpărătorii să acceseze și să cumpere. Ai nevoie de fotografii de produs bune care să afișeze în mod clar produsul și să crească dorința oamenilor de a-l accesa. Și, în final, ai nevoie de o strategie puternică de promovare pentru a obține ranking inițial.

Dacă îți comercializezi produsul în mod eficient, poți urca în clasamentul de căutare a cuvintelor cheie și poți crea un istoric puternic al vânzărilor, cu care va fi dificil să concureze noii vânzători. Cu un rang bun, vei vinde mai multe produse. Și cu cât mai multe produse vinzi, cu atât mai multe recenzii vei obține – cel mai probabil. Recenzile reprezintă un avantaj uriaș pentru produsul tău.

 

Mai ales dacă ești la începeut, cheltuirea banilor pentru promovarea produsului poate părea un lucru frivol, dar pe termen lung nu este deloc așa. Promovarea corectă a produsului este la fel de importantă pentru succesul pe Amazon, precum găsirea produsului potrivit sau transportul acestuia în depozitele Amazon.

Dacă produsul tău nu are Amazon SEO bun, nimeni nu îl va găsi și nu vei putea avea vânzări. Este cam același lucru ca și cum l-ai ține in depozit, fără să-l vinzi. Și dacă fotografia de produs arată rău pe o pagină de căutare, vei avea puține click-uri și trafic slab. Bugetul de marketing nu este frivol, el este vital și trebuie investit deștept.

 

În concluzie, oportunitatea de a vinde pe Amazon este permanent deschisă! Nu este prea târziu să începi să vinzi pe Amazon, deși succesul de astăzi arată diferit decât înainte. Trebuie să identifici cu atenție piețele de produse care au încă o concurență scăzută. Și apoi să aplici o strategie solidă de marketing, pentru a reduce concurența viitoare. Strategia de marketing include o listă de produse Amazon SEO, fotografii de produs uimitoare și promoții de produse. Toate acestea, dacă sunt făcute într-un mod corect, pot împinge produsul tău pe prima pagina a rezultatelor căutării.