Totul este într-o permanentă evoluție, inclusiv comerțul electronic.

Acum nu te mai axezi doar pe a apăsa butonul “cumpără”, nu mai mergi chiar direct la țintă, de ce?, pentru că tehnologia s-a schimbat, pentru că există o varietate de produse din care poți alege.

Accentul este pus  acum pe relația cu clientul, pe loialitate, ceea ce e firesc, vrei ca oamenii care au cumpărat o dată de la tine, să o facă de mai multe ori.

Specialiștii vin cu câteva sfaturi utile, eu adaug acestor sfaturi și ceea ce simți tu, cum simți clientul, adică adaptabilitatea. Fiecare are un anumit tip de caracter și tu trebuie să te pliezi pe fiecare persoană în parte. Puțini reușesc să convingă din prima o persoană să cumpere, indiferent ce discount-uri oferă.  În intervalul dintre două cumpărături de la tine, clientul trebuie să rămână fericit și acest lucru se va întâmpla doar dacă i-ai înțeles cerințele.

 

 

Fii flexibil când vine vorba de cerințe, gândește-te la detalii, selectează ambalajele corespunzătoare fiecărui client și de aici, da, poți să vii și cu anumite beneficii pentru el, dar asta în timp, după solidificarea relațiilor.

E necesar să îi înștiințezi permanent cu privire la bunurile comandate, să le răspunzi tuturor întrebărilor, neapărat cu sinceritate și fără să îți permiți luxul de a te enerva.

Cei mai în temă recomandă Omnichannel, eu nu îți spun mai multe, rămâne la tine decizia.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019

O altă modalitate prin care poți aduce un plus este să îți evidențiezi politica de returnare a bunurilor. E clar că nu îți dorești asta și probabil foarte rar vei fi nevoit să treci prin asta, dar e un mare plus când vine vorba de încredere. E importat ca persoana ce tocmai a comandat să știe că are un plan B, în cazul în care nu e mulțumit. Statisticile arată că 97% dintre clienți spun că cel mai probabil vor cumpăra din nou, tocmai pentru că au căpătat încrederea de care vorbeam.

 

 

Personalizează-ți pachetul/produsul.

Găsești și în articolele anterioare ce am scris cu privire la importanța de a avea un produs personalizat. Pentru mine este una dintre cele mai importante decizii. Da, e și o ambiție, dar ai modele în fața ochilor care tocmai prin asta au reușit, prin puterea brand-ului pe care și l-au construit. De la culori la siglă, poate și un mesaj care să rămână în memoria cumpărătorului, toate sunt menite să te facă vizibil în era social media. BIneînțeles, să pui preț și pe siguranța ambalajului.

 

Menține nivelul de comunicare ridicat chiar și după ce cineva a cumpărat de la tine. Feedback-ul pozitiv îl vei primi în urma acestor mici eforturi din partea ta de a fi în permanentă legătură cu foștii, prezenții și viitorii clienți.

Perimte-le, de asemenea, să ia legătura direct cu tine, încearcă să transimiți faptul că ești acolo indiferent de situație și poți crea o conexiune reală.

Practic, nu se termină totul după ce ai vândut, ci începe o nouă etapă în care vrei ca persoana respectivă să se întoarcă și să cumpere, de ce nu, mai mult.

În loc de citat, azi am să las în finalul articolului un link cu cele mai bune cărți despre afaceri, care sper să te motiveze și să îți aducă un plus de cunoștințe.

https://1cartepesaptamana.ro/carti-afaceri/

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019