La începutul anului 2020, începutul pandemiei, multe tendințe unice pe piață au fost declanșate.

Deoarece consumatorii s-au grăbit să se pregătească pentru școala virtuală, munca de la distanță și mult mai mult timp petrecut gătind, curățând și găsind lucruri interesante de făcut acasă. Doi ani mai târziu, oamenii plănuiesc călătorii, întâlniri și alte reveniri la normalitatea socială. Dar o tendință de pandemie continuă să se mențină: cumpărarea în vrac(bulk buying).

De ce cumpără consumatorii în vrac?

Cumpărarea în vrac a început în mare parte ca o achiziție cauzată de panică, ca răspuns la pandemie. Pe măsură ce liniile directoare privind distanțarea socială, comenzile de lucru de la domiciliu, restricțiile de călătorie, aranjamentele școlare virtuale, obligativitatea purtării măștii și alte măsuri de siguranță au devenit prioritare, iar modul în care s-au făcut achizițiile a evoluat atât din necesitate, cât și din preocuparea față de incertitudinea nou-găsită cu privire la viitor.

 

Cererea pentru produse specifice, cum ar fi boabele de cafea și lacul de unghii, s-a schimbat dramatic pe măsură ce rutinele zilnice și planurile de viitor ale consumatorilor de pe tot globul s-au schimbat peste noapte. Cu cât a devenit mai clar că aceste schimbări se mențin în viitorul apropiat, cu atât mai mulți consumatori s-au instalat în noi obiceiuri de cumpărare.

 

Când vine vorba de aprovizionarea cu produse stabile la raft și în cantitate mare, aceste obiceiuri se mențin – și chiar cresc. În 2020, vânzările și veniturile unitare pentru mărfuri de cămară vrac pe Amazon au atins vârful în iunie, înainte de a se reduce la sfârșitul anului; la începutul anului 2022, vânzările de unități din categorie au crescut cu 13% față de aceste cifre, iar veniturile au crescut cu aproape 10%. Deci, de ce acest obicei este încă în tendințe?

 

Pregătirea

Produsele și mărcile alimentare de urgență, cum ar fi Augason Farms și ReadyWise, văd încă impactul atenției sporite a consumatorilor asupra pregătirii pentru situații de urgență. Ambele mărci au înregistrat venituri pentru unele produse crescute cu sau aproape de patru cifre pe Amazon în ultimele 6 luni.

 

Spații noi de locuit

Fără limitările geografice ale unui birou, consumatorii au acum mai multă libertate în a alege locul în care locuiesc. Acest lucru a alimentat o tendință constantă de mutare din orașe în suburbii care precede pandemia, iar mai puțini oameni ar prefera acum să trăiască în orașe decât înainte de COVID. Asta înseamnă că mulți au case, cu cămară și au nevoie de alimente vrac.

 

 

Cheltuielile de birou s-au mutat acasă

La fel ca și achiziția în vrac, tendința de lucru de acasă se menține. Deși unele companii discută despre aducerea lucrătorilor înapoi la birou, aproape jumătate dintre angajații cu normă întreagă din SUA, de exemplu, au făcut telemuncă în întregime sau parțial în 2021, iar 9 din 10 doresc să continue acest lucru în acest an. Munca de acasă înseamnă că acum oamenii consumă mai mult și acasă: prânzurile în afara sunt acum prânzuri în, excursiile de dimineață la cafenea sunt excursii la aparatul de cafea, iar afluxul de timp liber fără navetă îi face pe oameni să facă mai mult acasă.

Să nu uităm că în România multe companii au adoptat același sistem și mulți continuă să lucreze de acasă.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2022

Ce cumpără consumatorii în vrac?

În timp ce consumatorii cumpără în vrac mult mai mult decât erau înainte de pandemie, cu siguranță nu cumpără totul în vrac. Pe măsură ce cererea pentru cantități vrac ale unor produse a crescut, urgența de a se aproviziona cu altele a scăzut dramatic încă de la începuturile pandemiei.

 

Articole alimentare

Categoria care a cunoscut cel mai mare impuls din tendința de cumpărare în vrac pe Amazon este alimentația. În 2021, volumul vânzărilor de alimente și băuturi în Statele Unite a crescut, la fel ca și volumul mediu pe dimensiunea pachetului pe care l-au achiziționat consumatorii. Pentru unele mărci precum Dole, acest lucru a dus la o creștere anuală de aproape 50% a veniturilor pe Amazon pentru produse vrac, cum ar fi conservele de fructe și legume.

 

Tendințele în achizițiile Amazon de paste uscate, orez și fasole reflectă, de asemenea, mișcarea consumatorilor către cumpărarea în vrac și dezvăluie puțin despre modul în care au răspuns vânzătorii. Veniturile pentru aceste produse uscate rămân cu peste 70% mai mari pe Amazon decât în ​​martie 2020 și există cu aproape 30% mai multe ASIN și cu 40% mai multe mărci în cele trei categorii.

 

 

Materiale pentru depozitarea și conservarea alimentelor

Având în vedere că cumpărările de produse alimentare în vrac sunt încă în creștere, nu este surprinzător că consumatorii par să țină pasul cu obiceiurile de conservare a alimentelor pe care le-au început în timpul primului val al pandemiei. În 2021, vânzările de lăzi frigorifice pe Amazon s-au dublat în general, în timp ce unele produse de conserve și de depozitare a alimentelor au înregistrat o creștere a vânzărilor unitare între 250-450% din august 2021.

 

Produse din hârtie + materiale de curățenie

Nu toate tendințele de cumpărare în vrac persistă. Unele segmente de piață care au fost inundate de noi concurenți, pe măsură ce cererea a crescut odată cu pandemia, înregistrează acum o scădere constantă a vânzărilor. În timp ce numărul mărcilor din segmentul de produse din hârtie de pe Amazon – care include produse precum hârtie igienică, prosoape de hârtie și șervețele – a crescut foarte mult.

 

 

Crește oferta de produse

Aproape jumătate dintre mărcile Amazon caută să lanseze noi produse sau să extindă liniile existente în 2022. Dacă marca ta este una dintre acestea, tendința de cumpărare în vrac te poate ajuta să ajungi acolo făcând loc pentru a oferi noi cantități de articole fără a lansa o linie complet nouă a produselor.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2022