La ├«nceputul anului 2020, ├«nceputul pandemiei, multe tendin╚Ťe unice pe pia╚Ť─â au fost declan╚Öate.

Deoarece consumatorii s-au gr─âbit s─â se preg─âteasc─â pentru ╚Öcoala virtual─â, munca de la distan╚Ť─â ╚Öi mult mai mult timp petrecut g─âtind, cur─â╚Ť├ónd ╚Öi g─âsind lucruri interesante de f─âcut acas─â. Doi ani mai t├órziu, oamenii pl─ânuiesc c─âl─âtorii, ├«nt├ólniri ╚Öi alte reveniri la normalitatea social─â. Dar o tendin╚Ť─â de pandemie continu─â s─â se men╚Ťin─â: cump─ârarea ├«n vrac(bulk buying).

De ce cumpără consumatorii în vrac?

Cump─ârarea ├«n vrac a ├«nceput ├«n mare parte ca o achizi╚Ťie cauzat─â de panic─â, ca r─âspuns la pandemie. Pe m─âsur─â ce liniile directoare privind distan╚Ťarea social─â, comenzile de lucru de la domiciliu, restric╚Ťiile de c─âl─âtorie, aranjamentele ╚Öcolare virtuale, obligativitatea purt─ârii m─â╚Ötii ╚Öi alte m─âsuri de siguran╚Ť─â au devenit prioritare, iar modul ├«n care s-au f─âcut achizi╚Ťiile a evoluat at├ót din necesitate, c├ót ╚Öi din preocuparea fa╚Ť─â de incertitudinea nou-g─âsit─â cu privire la viitor.

 

Cererea pentru produse specifice, cum ar fi boabele de cafea ╚Öi lacul de unghii, s-a schimbat dramatic pe m─âsur─â ce rutinele zilnice ╚Öi planurile de viitor ale consumatorilor de pe tot globul s-au schimbat peste noapte. Cu c├ót a devenit mai clar c─â aceste schimb─âri se men╚Ťin ├«n viitorul apropiat, cu at├ót mai mul╚Ťi consumatori s-au instalat ├«n noi obiceiuri de cump─ârare.

 

C├ónd vine vorba de aprovizionarea cu produse stabile la raft ╚Öi ├«n cantitate mare, aceste obiceiuri se men╚Ťin ÔÇô ╚Öi chiar cresc. ├Än 2020, v├ónz─ârile ╚Öi veniturile unitare pentru m─ârfuri de c─âmar─â vrac pe Amazon au atins v├órful ├«n iunie, ├«nainte de a se reduce la sf├ór╚Öitul anului; la ├«nceputul anului 2022, v├ónz─ârile de unit─â╚Ťi din categorie au crescut cu 13% fa╚Ť─â de aceste cifre, iar veniturile au crescut cu aproape 10%. Deci, de ce acest obicei este ├«nc─â ├«n tendin╚Ťe?

 

Preg─âtirea

Produsele ╚Öi m─ârcile alimentare de urgen╚Ť─â, cum ar fi Augason Farms ╚Öi ReadyWise, v─âd ├«nc─â impactul aten╚Ťiei sporite a consumatorilor asupra preg─âtirii pentru situa╚Ťii de urgen╚Ť─â. Ambele m─ârci au ├«nregistrat venituri pentru unele produse crescute cu sau aproape de patru cifre pe Amazon ├«n ultimele 6 luni.

 

Spa╚Ťii noi de locuit

F─âr─â limit─ârile geografice ale unui birou, consumatorii au acum mai mult─â libertate ├«n a alege locul ├«n care locuiesc. Acest lucru a alimentat o tendin╚Ť─â constant─â de mutare din ora╚Öe ├«n suburbii care precede pandemia, iar mai pu╚Ťini oameni ar prefera acum s─â tr─âiasc─â ├«n ora╚Öe dec├ót ├«nainte de COVID. Asta ├«nseamn─â c─â mul╚Ťi au case, cu c─âmar─â ╚Öi au nevoie de alimente vrac.

 

 

Cheltuielile de birou s-au mutat acas─â

La fel ca ╚Öi achizi╚Ťia ├«n vrac, tendin╚Ťa de lucru de acas─â se men╚Ťine. De╚Öi unele companii discut─â despre aducerea lucr─âtorilor ├«napoi la birou, aproape jum─âtate dintre angaja╚Ťii cu norm─â ├«ntreag─â din SUA, de exemplu, au f─âcut telemunc─â ├«n ├«ntregime sau par╚Ťial ├«n 2021, iar 9 din 10 doresc s─â continue acest lucru ├«n acest an. Munca de acas─â ├«nseamn─â c─â acum oamenii consum─â mai mult ╚Öi acas─â: pr├ónzurile ├«n afara sunt acum pr├ónzuri ├«n, excursiile de diminea╚Ť─â la cafenea sunt excursii la aparatul de cafea, iar afluxul de timp liber f─âr─â navet─â ├«i face pe oameni s─â fac─â mai mult acas─â.

S─â nu uit─âm c─â ├«n Rom├ónia multe companii au adoptat acela╚Öi sistem ╚Öi mul╚Ťi continu─â s─â lucreze de acas─â.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2022

Ce cumpără consumatorii în vrac?

├Än timp ce consumatorii cump─âr─â ├«n vrac mult mai mult dec├ót erau ├«nainte de pandemie, cu siguran╚Ť─â nu cump─âr─â totul ├«n vrac. Pe m─âsur─â ce cererea pentru cantit─â╚Ťi vrac ale unor produse a crescut, urgen╚Ťa de a se aproviziona cu altele a sc─âzut dramatic ├«nc─â de la ├«nceputurile pandemiei.

 

Articole alimentare

Categoria care a cunoscut cel mai mare impuls din tendin╚Ťa de cump─ârare ├«n vrac pe Amazon este alimenta╚Ťia. ├Än 2021, volumul v├ónz─ârilor de alimente ╚Öi b─âuturi ├«n Statele Unite a crescut, la fel ca ╚Öi volumul mediu pe dimensiunea pachetului pe care l-au achizi╚Ťionat consumatorii. Pentru unele m─ârci precum Dole, acest lucru a dus la o cre╚Ötere anual─â de aproape 50% a veniturilor pe Amazon pentru produse vrac, cum ar fi conservele de fructe ╚Öi legume.

 

Tendin╚Ťele ├«n achizi╚Ťiile Amazon de paste uscate, orez ╚Öi fasole reflect─â, de asemenea, mi╚Öcarea consumatorilor c─âtre cump─ârarea ├«n vrac ╚Öi dezv─âluie pu╚Ťin despre modul ├«n care au r─âspuns v├ónz─âtorii. Veniturile pentru aceste produse uscate r─âm├ón cu peste 70% mai mari pe Amazon dec├ót ├«n ÔÇőÔÇőmartie 2020 ╚Öi exist─â cu aproape 30% mai multe ASIN ╚Öi cu 40% mai multe m─ârci ├«n cele trei categorii.

 

 

Materiale pentru depozitarea și conservarea alimentelor

Av├ónd ├«n vedere c─â cump─âr─ârile de produse alimentare ├«n vrac sunt ├«nc─â ├«n cre╚Ötere, nu este surprinz─âtor c─â consumatorii par s─â ╚Ťin─â pasul cu obiceiurile de conservare a alimentelor pe care le-au ├«nceput ├«n timpul primului val al pandemiei. ├Än 2021, v├ónz─ârile de l─âzi frigorifice pe Amazon s-au dublat ├«n general, ├«n timp ce unele produse de conserve ╚Öi de depozitare a alimentelor au ├«nregistrat o cre╚Ötere a v├ónz─ârilor unitare ├«ntre 250-450% din august 2021.

 

Produse din h├órtie + materiale de cur─â╚Ťenie

Nu toate tendin╚Ťele de cump─ârare ├«n vrac persist─â. Unele segmente de pia╚Ť─â care au fost inundate de noi concuren╚Ťi, pe m─âsur─â ce cererea a crescut odat─â cu pandemia, ├«nregistreaz─â acum o sc─âdere constant─â a v├ónz─ârilor. ├Än timp ce num─ârul m─ârcilor din segmentul de produse din h├órtie de pe Amazon ÔÇô care include produse precum h├órtie igienic─â, prosoape de h├órtie ╚Öi ╚Öerve╚Ťele ÔÇô a crescut foarte mult.

 

 

Crește oferta de produse

Aproape jum─âtate dintre m─ârcile Amazon caut─â s─â lanseze noi produse sau s─â extind─â liniile existente ├«n 2022. Dac─â marca ta este una dintre acestea, tendin╚Ťa de cump─ârare ├«n vrac te poate ajuta s─â ajungi acolo f─âc├ónd loc pentru a oferi noi cantit─â╚Ťi de articole f─âr─â a lansa o linie complet nou─â a produselor.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2022