Amazon Attribution este un instrument de publicitate gratuit creat de Amazon
care le permite vânzătorilor înregistrați cu mărci să măsoare performanța eforturilor lor de publicitate externă. Acest instrument oferă vânzătorilor analize și informații detaliate, astfel încât să poți înțelege mai bine care canale de marketing non-Amazon funcționează cel mai bine pentru afacerea ta.
Cu Amazon Attribution poți măsura cu ușurință impactul și rentabilitatea investiției pe display, rețele sociale, media video și marketing prin e-mail. Cu aceste date, vei obține informații valoroase despre modul în care clienții tăi descoperă, cercetează și cumpără produsele tale de pe Amazon.
Cum funcționează Amazon Atribution
Orice vânzător care utilizează produse sponsorizate sau anunțuri de mărci sponsorizate știe cât de important este să verifice frecvent campaniile publicitare pentru a se asigura că au performanțe profitabile. În calitate de vânzător te bazezi pe datele pe care ți le oferă Amazon pentru a lua decizii cu privire la cuvintele cheie, sumele licitate și bugetul general. Dar este posibil să nu înțelegi povestea completă despre eforturile tale de marketing.
Este esențial să ai și date de performanță pentru campaniile pe care le desfășori în afara Amazon – în loc să arunci orbește banii într-o reclamă Facebook sau Google, asigură-te că acele canale funcționează cu adevărat pentru tine. Înainte ca acest soft să fie disponibil, a fost foarte dificil să urmărești eficacitatea unei campanii în afara Amazon.
Amazon Attribution îți permite să:
Măsori
Înțelege ce canale de publicitate sunt cele mai eficiente pentru a genera trafic și vânzări pentru produsele tale Amazon.
Iată cum s-ar întâmpla de obicei lucrurile înainte de Amazon Attribution: dacă ai rulat campanii publicitare pe și în afara Amazon o lună și ai vândut 200 de produse, ai putea să atribui corect, să zicem, 100 de vânzări rezultate din anunțurile tale sponsorizate PPC. Oricum, originile celor 100 de clienți rămași ar rămâne un mister.
Dacă ai fi avut acces la un instrument precum Amazon Attribution, ai fi putut vedea exact de unde provin acei alți 100 de clienți, inclusiv calea pe care au urmat-o pentru a cumpăra produsul.

Optimizează
Stabilește ce strategii de public sporesc performanța campaniei tale, astfel încât să te poți concentra pe campaniile publicitare externe care funcționează și să le oprești pe cele care nu funcționează.
Revenind la exemplul nostru: cu Attribution ai fi putut lua decizia în cunoștință de cauză de a elimina canalele cu performanțe scăzute și de a le intensifica pe cele care au generat mai multe conversii, optimizând astfel campaniile pentru următoarele luni.
Planifică
Află care sunt tipurile de mesaje și imagini la care răspund cel mai bine clienții tăi, astfel încât să poți dezvolta un stil de marketing pentru afacerea ta și să-ți planifici viitoarele campanii publicitare.
Amazon Attribution îți oferă toate valorile de conversie de care ai nevoie:
Rata de clic
Impresii
Vizualizările ale paginii în detaliu
Numărul de achiziții atribuite fiecărui canal publicitar
„Adaugă în coș”
Vânzari totale
Cum să-ți configurezi Amazon Attribution
În prezent, Amazon Attribution este încă un program beta și este disponibil numai vânzătorilor sau vânzătorilor terți profesioniști, înregistrați ca brand-uri/mărci.
Dacă ești unul dintre acești vânzători, primul pas pentru a începe este să completezi un formular de înscriere sau să te înregistrezi prin Seller Central. După ce îți configurezi contul, poți începe apoi să adaugi produsele care corespund campaniilor pe care dorești să le urmărești.
Dacă ești interest, te sfătuiesc să te documentezi și mai mult și să te bucuri de rezultate.
Succes!


