CUM ȘI DE CE TREBUIE SĂ ÎȚI TESTEZI REGULAT LISTINGUL PE AMAZON

 

 

Tu, ca proprietar al listingului, trebuie să încerci în mod continuu diferite abordări. Stim că Amazon își schimbă în mod constant algoritmul. La fel ca Google, uneori actualizările sunt modificări minore pe care nimeni nu le observă, iar alteori provoacă grave răsturnări de situații. Din momentul în care ai introdus un nou Listing, ar trebui să începi o rutină de testare regulată.

 

Pe Amazon sunt foarte multi vânzatori, unii mai vechi , alții mai noi. De curând, si in Romania exista tot mai multi vânzători pe Amazon cu o experiență mai mare sau mai mică. De asemenea, există si foarte mulți traineri care susțin sus și tare că variantele lor sunt cele mai bune. Scopul acestui articol, referitor la testarea regulată a listingului, este acela de a a îți aduce ție la cunoștință pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a iți testa listarea din când in când. Poate existâ mai multe variante, dar plecând de la aceste tactici de bază, îți va fi mult mai ușor să identifici tu singur, pe parcurs, care sunt cele mai bune variante pentru produsul tău.

 

Amz Academy este formată din 5 traineri care au ceva experiență in domeniul afacerilor, al vânzărilor dar și al marketingului. Noi, avem vârste diferite si experiențele noastre puse laolaltă, ne oferă șansa să vedem lucrurile din mai multe perspective, iar astfel, să putem realiza mai multe si mai eficiente strategii de optimizare si de vânzare.

 

Ar trebui să testezi asta! – Acesta este un citat celebru care vine dintr-o carte și în Engleză sună cam așa: „We should put this to the test”. Pe acest citat se bazează și acest articol. Va vom expune căteva idei pentru testarea constantă a listingului, iar datoria ta este să o supui testului.

 

TITLUL

 

Unii spun că titlul este cel mai important în ceea ce privește găsirea produsului, iar noi suntem de acord cu ei pentru că titlul ajută cumpăratorul să ajungă la produsul tău. Dacă titlul conține cuvintele cheie cele mai căutate, așezate așa cum trebuie, șansele ca acei cumpărători să ajungă la pagina ta sunt din ce in ce mai mari.

 

Mută cuvintele cheie primare chiar în fața titlului.

 

Introdu întreaga frază cheie (așa cum este) în titlu (în primele 80 de caractere).

Înlocuiște cuvintele cheie / fraza cheie pe care le ai în prezent cu altele diferite.

 

 

BULLET POINTS

Acestea sunt primele informații cu care clientul ia contact atunci când doreste să citească ceva anume despre produsul tău (asta în cazul în care clientul este pe laptop sau calculator). Aici este important să apară beneficiile si calitățile produsului, dar suntem siguri că deja știai asta.

 

Există  mai multe moduri de a scrie bullet points pentru listarea ta.Stilul clasic este acesta – beneficii/caracteristici. Dacă utilizezi în prezent această metodă (beneficii / caracteristici), încearcă una dintre acestea în schimb. Caracteristici / beneficii – Da, de cele mai multe ori oamenii doresc să știe ce au ei de castigat dacă vor cumpara un anume produs. Dar cumpărătorii online sunt o mulțime ciudată și mulți preferă mai întâi calitățile. Este cea mai simplă si cea mai la îndemână modalitatea de a iți testa bullet points-urile.   Descriere Mulți vânzători neglijează secțiunea de descriere pentru că este atat de departe în jos pe pagină. Totuși, pe telefonul mobil (ceea ce reprezintă peste 70% din cumpărători), descrierea este afișată înainte de bullet points.  În această secțiune, puteți să testați:

 

Formatul

Scrie în paragrafe mai mici, astfel încât este mai ușor de citit pe smartphone-uri. Propozitiile lungi pot fi plictisitoare si de neînțeles pentru unii, în timp ce creativitatea combinată cu beneficiile și calitățile produsului pot duce la conversia vizualizare-vânzare.

 

Conținutul

Rearanjează informațiile. Informatiile de baza cât si acel Call To Action atât de necesar, ar trebui să fie cât mai la inceputul descrierii pentru a îi capta atenția cititorului.

 

Cantitatea

Descrierea ta utilizează toate cele 2.000 de caractere? Are doar 500 de caractere? Incercati mai multe stiluri de organizare a descrierii și nu uita sa folosești HTML Word Convertor pentru a apărea pe Amazon structurată la fel cum ai structurat-o in documentul Word. Dacă doar ii dai copy-paste, va ajunge pe Amazon ca un text scris la grămadă.  Termeni de căutare – keywords Termenii de căutare trebuie să fie relevanți pentru produsul tău. Ștergerea cuvintelor cheie ale concurenților tăi și adăugarea lor  în secțiunea termenilor tăi de căutare nu este calea de urmat deoarece poți ajunge cu ușurință la cuvintele cheie care atrag traficul irelevant. Aceasta va duce la o rankuire mai slabă. Iată ce poți încerca pentru a începe: Elimină limbajul “subiectiv” sau “promoțional” (după cum îl numește Amazon) – Scoate cuvinte cum ar fi cele mai bune, super, # 1, vânzări, bestseller etc.Elimină termeni care nu sunt foarte relevanți.

 

 

Unele teste pot reduce clasarea(ranking-ul), traficul sau vânzările. Aceleași teste efectuate pe două listări separate ar putea avea rezultate considerabil diferite datorită tuturor factorilor diferiți care intră în joc cu optimizarea Amazon a unei liste de produse. Salvează întotdeauna informațiile din lista ta curentă. Dacă un test obține rezultate mai slabe decât cele optime, înlocuiește pur și simplu detaliile originale și înregistrarea ta ar trebui să revină la starea în care a fost anterior în câteva zile.

 

Pentru mai multe informatii si pentru o ghidare cat mai buna, nu ezitati sa ne contactati pe adresa de e-mail, pe site sau pe grupul nostru de Facebook.