Se spune că ciorba reîncălzită nu e bună.

Desigur, afirmația e potrivită în anumite contexte, nu când vine vorba să îți relansezi un produs pe Amazon.

Nu spun că e ușor, dar dacă te concentrezi puțin pe ce ai de făcut și îți înțelegi produsul, îți va ieși pasența. Ideea de bază e ca relansarea să îți aducă profit și clienți noi.

Relansarea unui produs la momentul potrivit poate fi un succes, chiar dacă, inițial, lucrurile nu au stat cum ți-ai fi dorit. Totul ține de “rebranding” și de cum reușești să pui reflectoarele pe produs, astfel, să atragă atenția mai mult și să fie perceput de cumpărători la adevărata lui valoare.

 

 

Trebuie să te analizezi bine, să îți dai seama unde ai greșit și să adopți o altă strategie de marketing, mai utilă, care să corespundă așteptărilor clienților. Știi deja, e musai să te pui în pielea consumatorului.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019

Urmează să îți arăt câțiva pași pe care trebuie să-i urmezi dacă te gândești să faci “rebranding”:

  1. Calitatea pozelor. Ai scos în evidență calitatea produsului? Ai pus cele mai bune poze, poze de înaltă rezoluție? Dacă ai dubii, schimbă pozele, nu uita că imaginea contează.

Regulile Amazon cu privire la ce am scris mai sus:” Imaginea trebuie să fie o copertă sau o fotografie profesională a produsului vândut. Desenele sau ilustrațiile produsului nu sunt permise.

Imaginea nu trebuie să conțină obiecte suplimentare gratuite sau confuze.

Imaginea trebuie să fie focalizată, luminată profesional, fotografiată sau scanată, cu o culoare realistă și margini netede.

Cărțile, muzica și imaginile video / DVD ar trebui să fie arta de acoperire frontală și să completeze 100% din cadrul imaginii. Nu sunt permise cutii de bijuterii, autocolante promoționale și celofan.

Toate celelalte produse ar trebui să completeze 85% sau mai mult din cadrul imaginii.

Produsul complet trebuie să fie în cadru.

Fundalurile trebuie să fie alb pur (RGB 255.255.255).

Imaginea nu trebuie să conțină text suplimentar, grafică sau imagini de inserție.

Nu sunt permise materiale pornografice și jignitoare.”

 

  1. Clasificarea incorectă a produsului. Mare atenție! E foarte important să știi unde să-ți încadrezi produsul, altfel, e destul de greu să faci o treabă bună, pentru că nu ești în vizorul clientului care își dorește ceea ce poți tu oferi.

 

  1. Descrierea de calitate slabă. Dacă nu introduci detaliile ncesare, dacă nu spui clar ce vinzi, nu ești la obiect, la fel, se duce totul de râpă. Scoate în evidență caracteristicile principale și uită-te bine la descrierea anterioară, vezi unde scârțâie.

 

  1. Recenziile și evaluările. Aici e nevoie să fii sincer și să vezi dacă nu cumva ai umflat produsul tău. Nu te da rotund, nu ești mai catolic decât papa, nu umbla cu cioara vopsită. Ai nevoie de o reputație bună și asta se câștigă pe Amazon la fel ca în viața reală, fiind cât mai onest.

 

 

După ce am trecut prin aceste furci caudine,  e momentul să te gândești la relansare și la emoția care vine odată cu acest eveniment. Subliniez emoție, pentru că asta trebuie să transmiți, lucru pe care îl va simți din plin cumpărătorul.

Închei așa: „În viață nu trebuie să te regăsești. În viață trebuie să te construiești.” — George Bernard Shaw.

Succes!
Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019