În business nu poți face parte din turmă, de fapt, asta te diferențiază, ești un lup care conduce haita, un lider.

Dacă simți că în interiorul tău arde ceva și vrei să îți schimbi statutul, e momentul să faci o schimbare, să produci un haos controlat care îți va permite o evoluție pe toate planurile.

Totul depinde de alegerile tale și de modul în care faci față când micile obstacole ți se ivesc în cale.

Permite-mi să-ți arăt cum funcționează întregul mecanism și cum poți ajunge să câștigi, fără să îți asumi mari riscuri.

Secolul 21 a fost numit “secolul vitezei”, informțiile circulând cu o rapiditate inimaginabilă, iar cantitatea din care trebuie să extragem cele necesare, pare o muncă sisifică, totuși, există moduri inteligente de a ne ușura viața și a controla mediul online.

Vom trece la subiectul nostru principal, o afacere online, cu tot procesul ei evolutiv.

Am început comerțul online cu diverse obiecte din China, pe care le vindeam pe Amazon. Dacă ești la început de drum, mă înțelegi când îți spun că mă simțeam la fel de confuz ca un boxer în ultima repriză, dar până nu se aude gongul, am știut că nu trebuie să renunț, am investit prea mult în mine și în capacitatea de a asimila informațiile.

Mii de întrebări îmi treceau prin cap:

– ce produs să vând mai întâi?

– cum știu care produse se vor vinde și care nu?

– cum pot găsi furnizorii de încredere, cum voi negocia cu ei?

– cum pot evita produsele de calitate inferioară?

– cum pot evita înșelătoriile?

În toată această tornadă de informații+întrebări, a trebuit să trag aer în piept și să îmi dau seama că acest drum are un singur sens, indiferent de vicisitudini.

Scopul meu este de a face acest ghid de la A la Z, pentru ca tu să începi o afacere de import & e-commerce, de la zero.

Principala ta strategie e să îți creezi o strategie.

Am să scriu un cuvânt de evitat, RISC, totuși, e necesar să dăm cărțile pe față, ceea ce poate fi un lucru bun, dacă ți-ai jucat bine șansa. Începerea oricărei afaceri va necesita asumarea unor riscuri, în special dacă nu te documentezi și nu depui puțin efort. Dacă ești atent și ai răbdare, aceste experiențe te vor ajuta să pui cărămizile unei clădiri care să reziste la viitoarele cutremure de diverse magnitudini.

 

Câteva reguli ale jocului:

 

  1. Găsește un produs bun-e nevoie de nervi dintr-un aliaj dur, de “research” și de pasiune. Nu uita că “pofta vine mâncând”.

 

  1. Găsește un furnizor bun-după ce ai trecut de primul pas și te-ai decis cu privire la produs, va trebui să obții respectivul produs de la un furnizor foarte bun. Posibil ca acest pas să necesite ceva mai mult efort, dar există modalități de a te asigura că eviți înșelătoriile și crești șansele tale de a găsi un furnizor capabil să se ridice la standardele tale.

 

  1. Vinde câteva mostre-majoritatea antreprenorilor omit acest aspect (rău fac!). Trebuie plasată o comandă de probă, pentru a testa și valida produsul tău.

 

  1. “Scale it up”această expresie înseamnă predictibilitatea ta cu privire la o situație, datorită a ceea ce ai constatat într-o situație similară, la o scară mai mică. Odată validat produsul, poți să mărești cantitatea și să schimbi câte ceva la produsul tău, pentru a te diferenția.

 

Să nu cazi în următoarele capcane:

 

  1.  Nu cumpăra vrac de la vreo fabrică până nu le-ai pipăit cum și cât trebuie (îmi cer scuze că am fost așa explicit, era nevoie…). Trebuie să deții controlul!

 

  1.  Nu te lăsa dus de nas de furnizorii (i-am denumit eu, furnizorii Sith) care spun că nu îți pot trimite mostre, din diverse motive- BULLSHIT!

 

  1.  Nu plăti cu nicio altă metodă decât Trade Assurance sau PayPal, pentru primele 3 luni lucrate cu furnizorul tău.

 

  1.  Nu cumpăra de la o companie care nu acceptă Trade Assurance sau PayPal. Poate însemna că respectivilor furnizori li s-a dat “shut down”, din cauza plângerilor.

 

  1.  Nu cumpăra lucruri contrafăcute. E o afacere megaproastă și pe deasupra… ilegală.

 

  1.  Nu cumpăra exagerat la început. Eu am început cumpărând 5-10 unități, am adunat banii și i-am reinvestit.

 

  1.  Nu le da acestor furnizori e-mail-ul tău. Vei avea mari probleme, e posibil să nu îl mai poți utiliza ani de zile.

 

Ca o completare, sunt foarte mulți furnizori de încredere, adevărați Cavaleri Jedi, importat e să îi cauți, să treci totul prin filtrul gândirii și să ai încredere că Forța e cu tine.

 

 

După cum îți spuneam, nu încerca să vinzi produse contrafăcute, pentru că poți avea problem cu legea. Cunosc destule cazuri de oameni care au crezut că se vor îmbogăți, fentând anumite reguli de bun simț. Gândește-te că ești personajul pozitiv dintr-un film, ăla care iese mereu învingător.

 

Acum, continuăm să parcurgem o serie de “AȘANUURI” din care vei avea de tras anumite concluzii:

 

  • evită produsele grele și supradimensionate al căror transport costă mult- dacă ai ghinionul ca beneficiarul să primească marfa ușor deteriorată… #așanu
  • evită bunurile de larg consum, unde marile brand-uri au foarte mulți clienți loiali. #așanu
  • păstrează bani pentru marketing și nu investi cantitativ până nu ai evaluat bine piața și nu ești sigur de resursele proprii. #așanu

 

După aceste mici treceri prin partea întunecată, te aduc încet la lumină.

 

Partea grea și importantă este, de fapt, găsirea produselor pe care să le poți vinde în mod consecvent. Spre exemplu, decât să cauți produse foarte ieftine din China, mai bine te documentezi cu privire la cererea de pe piață… abia apoi îți faci alte griji.

Vei ajunge la aceeași concluzie cu mine, vrei să câștigi un punct de sprijin în nișa pe care ți-ai ales-o și apoi să-ți extinzi produsul într-o linie completă de produse, să creezi un brand.

În timp, vei vedea că relația cu furnizorul/furnizorii se va dezvolta și vânzând mai mult, te va face să micșorezi prețurile.

 

Cu o precize chirurgicală am să îți arăt cum poți găsi produse bune pentru tine:

  • Produsul trebuie să fie mic și ușor. După cum spuneam, obiectele grele și de mari dimensiuni te pot “strivi” odată ce ai probleme cu transportul.
  • Încearcă ceva ieftin de transportat.
  • Să fie ușor de fabricat.
  • Produsul să coste între 10 și 200 $. Dacă te avânți și arunci cu banii va fi extrem de dificil.
  • Cum spunea cineva ”nu vinde ce cumperi!” Găsește o nișă, nu încerca să intri pe piața electrocasnicelor, a hainelor, a alimentelor, adică, nu îi vinde castraveți grădinarului.
  • Folosește filtrul gândirii, care da, în zilele noastre poate fi mai înfundat decât un filtru de cafea, nu contează, rezultatele vor veni.

 

De exemplu, la Amazon, merg pe o pagină anume și verific toate filtele, orbitez în jurul categoriilor și găsesc lucruri despre care cred că nu mai au mulți importatori. Următorul pas este să începi să discuți cu furnizorii și să obții câteva mostre. Nu îți faceți griji, toți vorbesc engleza.

Acum, că avem un produs, putem începe sortarea prin furnizori .

Mă interesează, de asemenea, despre MOQ (Minumum Quantity Order), politica de plată și transport, politica de eșantionare și o listă de prețuri sau o fișă de specificații pentru produse. De obicei au toate acestea la îndemână. IMPORTANT – Nu folosi e-mailul personal pentru aceste lucruri, deoarece va fi spamat!

Probele!  În sfârșit … partea “fun”!. De obicei primesc mostre de la 2-5 furnizori pe care apoi îi analizez. Testează serios aceste mostre atunci când le obții. De asemenea, ia în calcul timpul de expediere, costurile, daunele etc. Folosește mostrele, gândește-te la modul în care clienții le vor utiliza. Ai nevoie de toată această muncă de chinez bătrân, dacă dorești să îți pui numele în spatele produsului, așa că găsește ceva de care să fii mândru atunci când îl vei vinde.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019

Give me virtual space!

 

Trebuie utilizate resursele acestui secol atât de bogat în “tool-uri”, dacă nu, e ca și cum cel care a descoperit focul, l-ar fi folosit doar pentru a frige puțină carne de mamut.

Îți recomand să utilizezi Amazon, acest canal de vânzare te va ajuta enorm și dovada că este ceva revoluționar, e simplul fapt că Jeff Bezos (fondatorul și CEO-ul Amazon ) are planuri asemănătoare cu Elon Musk, dorind să colonizeze spațiul.

E relativ ușor să îți configurezi magazinul online, te poți inspira de la cei mai buni vânzători ai produselor spre care te-ai orientat (merge și un GOOGLE SEARCH), încercând doar să îmbunătățești anumite aspecte, care să se plieze filosofiei tale.

Apoi, în decurs de o zi sau două, după ce ai primit produsul, trebuie să începi să vinzi. Acesta este momentul în care totul devine foarte palpitant. Doar expediezi produsele la cel mai apropiat oficiu poștal și aștepți să vezi ce se întâmplă. Asigură-te că expediezi cât de repede poți și împachetezi totul în mod evident, dar presupun că știi bine ce ai de făcut, așa că nu voi intra în detalii. Aș sugera, de asemenea, să adaugi o notă de mulțumire cu un site web sau o modalitate de a îi aduce pe tipii ăștia în trupa ta de Cavaleri Jedi.

Vei afla destul de repede dacă faci bani și care sunt domeniile problematice.

În termen de o lună, ar trebui să fie vădit dureros dacă trebuie să găsești un produs nou sau dacă trebuie să-ți crești produsul actual.

Dacă tu constați că nu poți obține un profit cu produsul tău, atunci nu cred că merită să faci mai mult și poți începe deja în a căuta un alt produs de vânzare.

Fie că dai lovitura din prima, fie că întâi eschivezi măcar o dată, ajungi în cele din urmă la rezultatul dorit, la momentul când poți începe încet să crești numărul și să trimiți câteva materiale promoționale, să lucrezi mai mult la publicitate, branding.

Ține minte, unul dintre cele mai importante lucruri e să găsești un furnizor superok !

 

Nici eu nu știam cu adevărat ce făceam la început și era un fel de aruncare a banilor pe fereastră, eram și medic, și cobai. A fost o experiență minunată, m-am dat cu capul de prag, dar, până la urmă, am învățat despre ce funcționează și ce nu funcționează în ceea ce privește marketingul și vânzările on-line.

 

Iată lucrurile pe care le-am făcut pentru a mări vânzările mele, care probabil vor funcționa și pentru tine:

 

Am creat un magazin de eCommerce, astfel încât produsele mele să poată fi vizibile în versiunile de căutare, Google, Bing Shopping și în orice alt loc de cumpărături pe care l-aș putea găsi online.

Am găsit un nume de marcă bun, care rezonează cu mulțimea și care în timp mi-a adus o grămadă de beneficii.

Am început să văd o creștere solidă prin includerea de cupoane și materiale promoționale în fiecare expediere. În cele din urmă, am creat un abonament prin e-mail și prin SMS (newsletter) pentru doritori, care le trimite oferte și actualizări, plus alte lucruri interesante .

 

BONUS! Social Media este un mediu bun de exploatat și un trend în continuă creștere. Documentează-te și adaugă acest ”tool” în trusa ta.

Reține că singurii bani pe care i-am pus în acest scop au fost câștigurile reinvestite. Cu siguranță poți cheltui din buzunar să crească afacerea mai repede, dar obiectivul meu în acest articol este menținerea riscurilor scăzute în timp ce crești în continuare, iar bootstrapping-ul (finanțarea creșterii din veniturile de funcționare interne) este cel mai bun mod pe care știu să îl fac.

Dacă urmezi aceste mici sfaturi, vei fi în cele din urmă acolo unde eram – făcând un număr de 50 de comenzi pe zi.

 

Negocierea unor condiții mai bune cu furnizorul tău

Odată ce furnizorul meu știe că sunt un om valoros, devin imediat băiatul de aur (manelistic, mai bine scriam golden boy…). Acum poți începe să negociezi prețurile și termenii de expediere.

 

 Începe externalizarea proceselor 

Vei fi câștigat suficienți bani până acum pentru a angaja pe cineva să facă transportul pentru tine, pe plan local. Încearcă la început, să găsești o persoană de încredere  (un prieten sau membru al familiei), deoarece este mult mai ușor, mai sigur și mai ieftin să gestionezi relația asta cu un prieten, decât cu un angajat din afara arborelui genealogic. Angajați un VA pentru a trimite comenzile prietenului tău, pentru a răspunde clienților imediat și pentru a ordona inventarul.

 

 Happy-end

Am învățat mai mult cu această afacere decât am făcut în întreaga mea carieră școlară și sper că am comunicat totul suficient de bine pentru a vă accelera procesul de învățare.

 

Singurul lucru de făcut (dacă nu ai făcut-o deja) este SĂ ACȚIONEZI!

 

 

Aștept feedback-ul vostru.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019