Cum identificăm cele mai profitabile produse pentru Amazon?

Amazon, Amazon, Amazon! Un cuvânt cheie destul de des folosit în ultima vreme în România. Dar ce putem spune despre “succes pe Amazon”? Aceasta este chiar cea mai folosită expresie în mediul online și una dintre cele mai căutate expresii de pe Google România.

 

   Cuvintele cheie sunt foarte importante când vine vorba despre o afacere online, dar pentru a ajunge la aceste cuvinte, trebuie mai întâi să te axezi pe un produs sau pe mai multe produse pe care să le vinzi. Cuvintele cheie și produsul perfect merg mâna în mână, pentru a creea un real success pentru tine și afacerea ta online.

 

   Astăzi, vom discuta despre afacerea Amazon și despre primul pas către acest success, și anume identificarea produsului. Se spune că marketingul este mama business-ului, dar care este oare tatăl business-ului? Păi, cum să vă spunem noi mai direct decât am făcut-o deja?!

 

   PRODUSUL care generează vânzări este cel mai important factor în vânzarea pe Amazon. Dar cum orice familie funcționează cel mai bine unită, la fel și acest business pe Amazon trebuie să înceapă cu ambii “părinți” alături.

 

O strategie bună de marketing împreună cu un produs bun îți pot garanta succesul instant pe Amazon. Noi nu ne ferim de cuvinte pentru că nu avem de ce. De la bun început trebuie să știți faptul că noi, cei de la AMZ Academy vindem pe Amazon și o facem destul de bine. Succesul nostru și vânzările noastre sunt în creștere, iar pe blogul nostru, vom discuta și vom prezenta doar situații și întâmplări pe care le cunoaștem, prin care am trecut și oferim numai informații pe care le stăpânim foarte bine. Iar dacă vă întrebați de ce vindem cursuri când avem așa mare succes pe Amazon, răspunsul este pentru că suntem oameni de afaceri. Un om de afaceri adevărat nu se oprește după primul succes, ci abia atunci începe. Așadar, Amazon este o afacere, iar acest fenomen, AMZ Academy, se adresează celor care vor să înceapă o afacere acolo unde viitorul surâde profitabil.

 

 

 

Intenția multora care încep să vândă pe Amazon este să se axeze pe produse pe care ei personal le plac. Acest lucru nu este neapărat bun sau rău, dar ceeea ce trebuie să știi este ca în business, factorul emoțional nu prea își are locul. Afacerea este un tărâm mai mult matematic, ce ține de calcule și de statistici. Dacă tu vrei neapărat să începi cu un produs aproape de inima ta, dar acel produs se dovedește a fi falimentar, nu prea o să îl mai ai la inimă atunci, nu-i așa?

 

Concentrează-te pe cele mai căutate produse de pe Amazon.

 

Pentru a afla produsele de acest gen, ne interesează “sales rank”, probabil cel mai bun indicator prin care putem estima calitatea și capacitatea de vânzare a unui produs. Ne interesează să vindem cât mai mult pentru a avea un profit cât mai mare. Logic, nu? Astfel, trebuie să ne focusăm atenția pe acele produse cu cea mai mare cerere.

 

Pentru a afla aceste produse, trebuie să folosim diferite unelte disponibile online sau diferite modalități pe care le înveți pe parcursul acestui business sau la cursurile de specialitate. Fiecare business de succes de pe Amazon are în spate un întreg mecanism prin care identifică aceste produse cu cerința foarte mare. Una dintre cele mai uzitate metode, este cea de “spionare” a produsului și a altor vânzători de pe Amazon.

 

Folosind această metodă, vei reuși să găsești și tu acel produs profitabil pentru tine.

 

 

Axează-te pe o nișă unde competiția este mai scăzută. O metodă bună pentru cei care vor să își construiască un brand puternic pe Amazon.

 

Când vine vorba despre propriul brand, atenția trebuie să fie și mai sporită. Concentrarea ta trebuie să fie 200% pe piața Amazon, pentru a înțelege ce trebuie să faci pentru a îți creea un brand puternic.

 

O competitie mai mică îți oferă posibilitatea să ai acces singur la mai mulți clienți. Ai o plajă larga de clienți pe care poți să o controlezi și să o educi cum dorești. O nișă cu o competiție slabă se poate identifica printr-o analiză complexă. Aici trebuie să găsești o piață unde clienții sunt nemulțumiți de produsele și de serviciile oferite de vânzătorii existenți, iar tu să vii cu produse și servicii mult mai bune. Astfel, poți acapara această piață unde competitorii tăi sunt foarte slabi.

 

Dar, cum am spus și mai devreme, acest lucru necesită o atenție și un “research” sporit. Îți poate garanta un success răsunător, dar îți va ocupa și foarte mult timp. Mulți spun că această metodă tine și de noroc. Adică, unele persoane pur și simplu au nimerit o astfel de piață fără să facă niciun research. Este o variantă. Cum spuneam la începutul articolului, atunci când îți alegi un produs de suflet, se poate să ai acest noroc. Dar se poate să nici nu îl ai. De aceea, noi îi sfătuim pe toți cei care intră în acest business, să se concentreze pe fapte clare și reale, pentru că investiția este destul de mare și nu este loc pentru astfel de riscuri.

 

Metoda simplă prin care să afli o nișă cu slabi competitori.

 

Pur și simplu căută produsul pe care l-ai ales pe Amazon și vezi câte review-uri au competitorii tăi.  Caută produse care au sub 250 de review-uri, pentru că ele pot fi niște produse pe care tu prin serviciile tale și listingul tău, le poți depăși. De asemenea, vezi și listingurile slabe care au foarte puțin conținut sau poze de proastă calitate. Vino cu ceva în plus și oferă mai multă calitate listingului tău.

 

Cum trebuie să fie produsul tău. Mărime – prezentare – forma.

 

Aceste lucruri sunt foarte importante mai ales când ești la început pe Amazon. Mărimea produsului spre exemplu, poate cântări foarte mult în succesul sau insuccesul tău pe Amazon.

 

Tudor, unul dintre primii vânzători de succes de pe Amazon, a început printr-un eșec, și asta pentru că nu a fost informat suficient la început. Pe vremea când a început el, nu existau atâtea informații online și nu existau nici cursuri care să îți ofere aceste informații necesare. A început cu un produs destul de voluminos care a dus la taxe de expediere foarte mari, iar profitul său a fost atât de mic, încât a trebuit pur și simplu să scape de acel produs cât mai repede.

 

Această greșeală l-a învățat însă un nou secret. Există mult mai multe secrete pe care doar cei care au luat parte la acest fenomen numit Amazon le cunosc. Datorită Internetului ai si tu ocazia să începi această investiție știind aceste secrete încă de la început. Secretul pe care vi-l împărtășim aici este că ideal ar fi să găsiți un produs care să îndeplinescă următorele criterii: să fie de dimensiuni mici pentru a nu costa mult livrarea lui, să nu fie foarte fragil pentru a nu risca ruperea lui, să fie de dimensiuni mici sau medii pentru a plăti mult pentru depozitarea lui și cireașa de pe tort, să fie și foarte căutat.