Cum Functioneaza Sistemul de Ranking al Amazon

 

Ghid explicit despre cum sa ajungi printre primii in cautarile clientilor de pe Amazon

 

Când oamenii intra pe Amazon, au de obicei un singur scop: de a cumpăra un anumit produs. Singura întrebare care rămâne este: de la cine vor cumpăra?

Dacă vrei sa cumpere produsul tau, atunci trebuie să înțelegi principiile de bază ale Amazon A9, algoritmul care asigură motorul de căutare și rezultatele căutării de la Amazon.

Amazon A9 sustine bara de căutare a produsului care afișează rezultatele cautarii unui anume articol de catre clienti. Acest algoritm decide ce produse să afișeze și care produse sa apara primele pe paginile de afisare rezultate in urma „search-ului”.

 

 

Printre criterii se numara:

 

• Relevanța cuvintelor cautate
• Comportamentul și preferințele clienților anteriori
• Cantitatea de achiziții anterioare ale unui anumit produs

 

 

CARE SUNT PRINCIPALII FACTORI CARE INFLUENTEAZA CLASAREA PRODUSULUI PE AMAZON

 

• Relevanța textului – Inclusiv titlul și descrierea produsului
• Stocul – Dacă nu ai stoc, listarea ta poate fi împinsă pe urmatoarele pagini
• Pretul – Un decalaj mare al prețului tau fata de cele ale concurenților poate fi în dezavantajul tău
• Media de vânzări – Cu cât vinzi mai multe produse, cu atât vei câștiga mai mult pe Amazon, deoarece succesul tau este succesul Amazonului

 

CUM SĂ ÎȚI ÎMBUNĂTĂȚEȘTI „RANKINGUL” PRODUSELOR TALE PE AMAZON?
IATĂ CÂTEVA SFATURI DESPRE CUM SĂ ABORDĂM FACTORII DE RANKING „AMAZON A9”
ȘI SĂ ÎMBUNĂTĂȚIM REZULTATELE SISTEMATIC, CUNOSCUT SI SUB NUMELE DE SEO:

 

 

Titlul produsului

Primul lucru pe care vrei să-l rezolvi este titlul tău. Asigura-te că ai pus toate detaliile relevante în titlu, punând mai întâi numele produsului. Evita aglomerarea titlului, ceea ce înseamnă sa ai toate cuvintele cheie scrise, dar sa nu aiba niciun sens.

 

Amazon recomandă includerea în titlu a urmatoarelor componente:
• Produs
• Marca
• Cantitate
• Material
• Culoare

 

 

Sa ai mereu stoc

 

Este important să te asiguri întotdeauna că produsele tale sunt furnizate la timp si ca nu ramai niciodata fara stoc, pentru a nu pierde teren în rezultatele căutării.

Poti seta memento-uri automate care sa iti spuna când inventarul ajunge la un anumit nivel, astfel încât să poti aduce din nou marfa.

Dacă vinzi pe mai multe site-uri web, poti folosi platforme care te vor ajuta să sincronizezi nivelurile de inventar, astfel încât să nu ajungi niciodată pe zero. Daca vinzi doar pe pe Amazon, există de asemenea „stand-alone” platforme de management de inventar.

 

 

Prețuri

 

Înainte de stabilirea prețurilor sau chiar după ce produsul tau este live, verifica modul în care concurența seteaza pretul pentru produsele identice cu ale tale.
Înceaca întotdeauna să obții prețurile competiției. Ai grijă de “războaiele de licitație” (bidding wars) și de “rechinii”(sharks) care au operațiuni foarte mari și, adesea, prețuri mai mici, incercand astfel sa distruga „pesti mai mici” – situatie in care este posibil sa te afli si tu, daca esti la inceput de drum pe Amazon.

 

 

TEXT LA GRAMADA

 

Un TEXT LA GRAMADA (în jargonul de scriere a conținutului) înseamnă sa ai o cantitate mare de text care nu este împărțită pe paragrafe sau organizata cu subtitluri, bullet points, etc.

Când scrii descrierea produsului, evita folosirea acestor texte la gramada deoarece au un dublu dezavantaj:

Cititorii nu le agreeaza, deoarece sunt confuzi și nu au rabdare sa le descifreze, ceea ce înseamnă că folosirea acestora va reduce vânzările sau ratele de conversie, scazand astfel viteza și apariția în rezultatele căutării.

Algoritmului Amazon A9 nu-i place textul la gramada, ci preferă textul cu paragraf, bullets – care este mai organizat și mai ușor de clasificat (rankuit) și de descifrat.

 

REVIEW-URILE

 

REVIEW-URILE sunt esențiale pentru creșterea vânzărilor și pentru a fi printre primii în rezultatele căutării. Produsele cu un număr mare de comentarii pozitive au mai mare succes, deoarece cumpărătorii au o încredere imensa în feedback-ul social și în clasamente.

Pe de alta parte, Amazon știe acest lucru și va clasifica un produs cu mai multe comentarii pozitive mult mai sus în rezultatele căutării.

Ia în considerare adăugarea unei THANK YOU CARD în pachetul pe care îl trimiți clientului, solicitându-i cu amabilitate si fara insistente să scrie o recenzie sincera produsului tau.

 

Termeni de căutare backend

 

Acesti termeni sunt invizibili pentru clienti, dar sunt indexati de A9 si, prin urmare, pot avea o mare influență pozitivă asupra căutării și găsirii produsului tau. Lucrurile pe care ar trebui să le incluzi în textul tau de backend sunt:

• Cuvinte cheie pe care nu le poti include în titlu sau în descriere
• Modelele greșite ale cuvintelor conexe (misspelling)
• Traducerea cuvintelor cheie în limba spaniolă datorită populației mari vorbitoare de spaniolă din SUA
• Orice cuvinte înrudite pe care oamenii le-ar putea căuta, cum ar fi o rasă de câini, atunci când vinzi produse de câini sau mărimea pantofilor cand vinzi pantofi

Acum ai o bază solida de cunoaștere a modului în care funcționează algoritmul motorului de cautare Amazon. Stii ce opțiuni ai la dispoziție pentru a optimiza listingurile Amazon și pentru a te poziționa mai bine în rezultatele de căutare Amazon și cum să îți mărești media de vânzări.