Cu aproape 2.000 de v├ónz─âtori care se al─âtur─â zilnic pe pia╚Ťa Amazon, trebuie s─â ╚Ťii ├«ntotdeauna degetul pe pulsul afacerii concuren╚Ťilor t─âi.

Trebuie s─â ├«n╚Ťelegi exact ce fac concuren╚Ťii,┬á pentru a merge mai departe: cum ├«╚Öi consider─â produsele, de unde provin, cum este calitatea produselor lor, cum ├«╚Öi comercializeaz─â produsele ╚Öi a╚Öa mai departe. Analiza concuren╚Ťilor este o pies─â extrem de important─â a puzzle-ului atunci c├ónd vinzi pe Amazon. F─âr─â aceste informa╚Ťii, cum ai putea avea un avantaj competitiv?

Cum s─â ├«╚Ťi dai seama care este concuren╚Ťa ta pe Amazon

Atunci c├ónd faci cercet─âri de produse pentru afacerea ta de pe Amazon, competi╚Ťia din partea v├ónz─âtorilor cu produse similare ar trebui s─â fie unul dintre cele mai importante considerente. De unde ╚Ötii cu ce te confrun╚Ťi dac─â nu ╚Ötii exact cine vor fi concuren╚Ťii t─âi?

Cel mai simplu mod de a ├«╚Ťi g─âsi concuren╚Ťa este s─â cau╚Ťi pur ╚Öi simplu ideile tale de produse pe Amazon. ├Äncepe cu un cuv├ónt cheie ╚Öi vezi ce apare ├«n rezultatele c─âut─ârii. Concuren╚Ťa va fi mare pentru un termen, dar pe m─âsur─â ce te ni╚Öezi ╚Öi vei fi mai specific, mai original, num─ârul concuren╚Ťilor direc╚Ťi se va mic╚Öora – iar ace╚Öti concuren╚Ťi r─âma╚Öi sunt cei pe care ar trebui s─â te concentrezi.

 

 

Cum s─â ├«╚Ťi analizezi concuren╚Ťii pe Amazon

Odat─â ce ╚Ötii care sunt principalii t─âi concuren╚Ťi, este timpul s─â le identifici punctele forte ╚Öi punctele slabe ╚Öi s─â-╚Ťi dai seama cum le po╚Ťi ├«nvinge.

 

Identific─â cuvintele cheie

Acest lucru este extrem de important. Dac─â dore╚Öti ┬áca produsele tale s─â apar─â atunci c├ónd un client caut─â acel articol, trebuie s─â te asiguri c─â vizezi cuvintele cheie ╚Öi expresiile potrivite. Dac─â nu, ai putea pierde impresiile ╚Öi v├ónz─ârile poten╚Ťiale.

De╚Öi po╚Ťi afla ce cuvinte cheie dore╚Öti s─â vizezi f─âr─â a utiliza instrumente software, po╚Ťi economisi timp ╚Öi energie folosind instrumente de cercetare a cuvintelor cheie.

 

Verific─â listele concuren╚Ťilor

Aici po╚Ťi identifica poten╚Ťialele puncte slabe din listele concuren╚Ťilor. ┬áFotografiile au o calitate slab─â a imaginii? Din list─âri lipsesc informa╚Ťii specifice despre produs? Produsele au o evaluare secundar─â?

 

Po╚Ťi afla din ceea ce fac concuren╚Ťii t─âi ├«n ceea ce prive╚Öte optimizarea list─ârii ╚Öi po╚Ťi utiliza aceste informa╚Ťii pentru a-╚Ťi ├«mbun─ât─â╚Ťi listarea. Iat─â componentele unei liste pentru a fi inspectate ├«ndeaproape ├«n auditul t─âu:

 

Titlu

Titlul nu numai c─â informeaz─â clientul despre ce este produsul, dar ├«i spune ╚Öi motorului de c─âutare A9 Amazon ce este ╚Öi dac─â este relevant sau nu pentru un cump─âr─âtor. Re╚Ťine╚Ťi expresiile de cuvinte cheie pe care le folosesc concuren╚Ťii t─âi de top ├«n cadrul titlului.

Vezi ceva ce po╚Ťi ad─âuga / elimina pentru a ├«mbun─ât─â╚Ťi titlul produsului? Lipsesc concuren╚Ťilor ┬áinforma╚Ťii importante pe care ar trebui s─â le cunoasc─â clientul de la ├«nceput? Acestea sunt c├óteva lucruri la care s─â te g├ónde╚Öti.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Imagini

Imaginile sunt un punct important pe Amazon. Deoarece clientul nu poate atinge, sim╚Ťi sau vedea un produs personal ├«nainte de a cump─âra, trebuie s─â t asiguri c─â ai imagini ╚Öi infografii de cea mai ├«nalt─â calitate posibil─â pentru ├«nregistrarea ta.

 

Descrierea

Cite╚Öte descrierile concurentului t─âu ╚Öi ia not─â de modul ├«n care ├«╚Öi descrie produsele. Cum este tonul? Ce caracteristici ╚Öi beneficii eviden╚Ťiaz─â? Ce informa╚Ťii utile lipsesc?

 

Recenzii

Ce spun clien╚Ťii despre produsele concurentului t─âu? Care sunt punctele lor nevralgice pentru aceste articole? Ce le place la achizi╚Ťiile lor?

 

 

Monitorizeaz─â pre╚Ťurile concuren╚Ťilor

 

Pre╚Ťurile plaseaz─â un rol imens ├«n comportamentul de cump─ârare al clien╚Ťilor – ├«n special pe Amazon. Dac─â un client vede dou─â produse similare cu evalu─âri de recenzii similare, cel mai probabil va alege op╚Ťiunea mai ieftin─â.

 

Acestea fiind spuse, trebuie totu╚Öi s─â ob╚Ťii profit. Este important s─â ├«n╚Ťelegi istoricul pre╚Ťurilor unei anumite pie╚Ťe pentru a determina viabilitatea pe termen lung a unui produs. Dac─â pre╚Ťul produsului pe care ├«l vinzi sau e╚Öti interesat s─â-l vinzi fluctueaz─â frecvent, este posibil s─â nu fie o pia╚Ť─â bun─â ├«n care s─â intri.

 

Urmărește vânzările lunare ale concurentului

Urm─ârirea v├ónz─ârilor concurentului ├«╚Ťi va oferi o bun─â ├«n╚Ťelegere a c├ót de mult inventar se deplaseaz─â ╚Öi a poten╚Ťialului profit pe care l-ar putea ob╚Ťine. De asemenea, ├«╚Ťi permite s─â ╚Ötii dac─â aceast─â ni╚Ö─â sau pia╚Ť─â este sau nu s─ân─âtoas─â.

 

Exploreaz─â modul ├«n care concuren╚Ťa ta ├«╚Öi comercializeaz─â produsele

Modul în care produsele tale  și produsele concurentului tău sunt marcate și comercializate pot fi factorii cheie în decizia clientului de a cumpăra.

 

În încheiere, câteve cuvinte rostite de un mare regizor și actor, care te vor pune pe gânduri:

ÔÇ×Dac─â a╚Ötep╚Ťi momentul potrivit, te ├«ntrec al╚Ťii care nu-l a╚Öteapt─â.ÔÇŁ ÔÇô┬áWoody Allen

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021