Cu aproape 2.000 de vânzători care se alătură zilnic pe piața Amazon, trebuie să ții întotdeauna degetul pe pulsul afacerii concurenților tăi.

Trebuie să înțelegi exact ce fac concurenții,  pentru a merge mai departe: cum își consideră produsele, de unde provin, cum este calitatea produselor lor, cum își comercializează produsele și așa mai departe. Analiza concurenților este o piesă extrem de importantă a puzzle-ului atunci când vinzi pe Amazon. Fără aceste informații, cum ai putea avea un avantaj competitiv?

Cum să îți dai seama care este concurența ta pe Amazon

Atunci când faci cercetări de produse pentru afacerea ta de pe Amazon, competiția din partea vânzătorilor cu produse similare ar trebui să fie unul dintre cele mai importante considerente. De unde știi cu ce te confrunți dacă nu știi exact cine vor fi concurenții tăi?

Cel mai simplu mod de a îți găsi concurența este să cauți pur și simplu ideile tale de produse pe Amazon. Începe cu un cuvânt cheie și vezi ce apare în rezultatele căutării. Concurența va fi mare pentru un termen, dar pe măsură ce te nișezi și vei fi mai specific, mai original, numărul concurenților direcți se va micșora – iar acești concurenți rămași sunt cei pe care ar trebui să te concentrezi.

 

 

Cum să îți analizezi concurenții pe Amazon

Odată ce știi care sunt principalii tăi concurenți, este timpul să le identifici punctele forte și punctele slabe și să-ți dai seama cum le poți învinge.

 

Identifică cuvintele cheie

Acest lucru este extrem de important. Dacă dorești  ca produsele tale să apară atunci când un client caută acel articol, trebuie să te asiguri că vizezi cuvintele cheie și expresiile potrivite. Dacă nu, ai putea pierde impresiile și vânzările potențiale.

Deși poți afla ce cuvinte cheie dorești să vizezi fără a utiliza instrumente software, poți economisi timp și energie folosind instrumente de cercetare a cuvintelor cheie.

 

Verifică listele concurenților

Aici poți identifica potențialele puncte slabe din listele concurenților.  Fotografiile au o calitate slabă a imaginii? Din listări lipsesc informații specifice despre produs? Produsele au o evaluare secundară?

 

Poți afla din ceea ce fac concurenții tăi în ceea ce privește optimizarea listării și poți utiliza aceste informații pentru a-ți îmbunătăți listarea. Iată componentele unei liste pentru a fi inspectate îndeaproape în auditul tău:

 

Titlu

Titlul nu numai că informează clientul despre ce este produsul, dar îi spune și motorului de căutare A9 Amazon ce este și dacă este relevant sau nu pentru un cumpărător. Rețineți expresiile de cuvinte cheie pe care le folosesc concurenții tăi de top în cadrul titlului.

Vezi ceva ce poți adăuga / elimina pentru a îmbunătăți titlul produsului? Lipsesc concurenților  informații importante pe care ar trebui să le cunoască clientul de la început? Acestea sunt câteva lucruri la care să te gândești.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Imagini

Imaginile sunt un punct important pe Amazon. Deoarece clientul nu poate atinge, simți sau vedea un produs personal înainte de a cumpăra, trebuie să t asiguri că ai imagini și infografii de cea mai înaltă calitate posibilă pentru înregistrarea ta.

 

Descrierea

Citește descrierile concurentului tău și ia notă de modul în care își descrie produsele. Cum este tonul? Ce caracteristici și beneficii evidențiază? Ce informații utile lipsesc?

 

Recenzii

Ce spun clienții despre produsele concurentului tău? Care sunt punctele lor nevralgice pentru aceste articole? Ce le place la achizițiile lor?

 

 

Monitorizează prețurile concurenților

 

Prețurile plasează un rol imens în comportamentul de cumpărare al clienților – în special pe Amazon. Dacă un client vede două produse similare cu evaluări de recenzii similare, cel mai probabil va alege opțiunea mai ieftină.

 

Acestea fiind spuse, trebuie totuși să obții profit. Este important să înțelegi istoricul prețurilor unei anumite piețe pentru a determina viabilitatea pe termen lung a unui produs. Dacă prețul produsului pe care îl vinzi sau ești interesat să-l vinzi fluctuează frecvent, este posibil să nu fie o piață bună în care să intri.

 

Urmărește vânzările lunare ale concurentului

Urmărirea vânzărilor concurentului îți va oferi o bună înțelegere a cât de mult inventar se deplasează și a potențialului profit pe care l-ar putea obține. De asemenea, îți permite să știi dacă această nișă sau piață este sau nu sănătoasă.

 

Explorează modul în care concurența ta își comercializează produsele

Modul în care produsele tale  și produsele concurentului tău sunt marcate și comercializate pot fi factorii cheie în decizia clientului de a cumpăra.

 

În încheiere, câteve cuvinte rostite de un mare regizor și actor, care te vor pune pe gânduri:

„Dacă aștepți momentul potrivit, te întrec alții care nu-l așteaptă.” – Woody Allen

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021