O explozie a comerțului electronic bazat pe abonament este în creștere, odată cu perioada aceasta a pandemiei.

Când magazinele fizice nu aveau de ales decât să închidă, consumatorii și-au folosit dispozitivele pentru a cumpăra bunuri și servicii.

Companiile au făcut rapid pivotări, deoarece consumatorii au favorizat comoditatea și predictibilitatea, făcând loc serviciilor de abonament..

 

Abonamentele pot lua mai multe forme. Unele includ abonamente la comercianți cu amănuntul (cum ar fi Amazon și Walmart.com), reduceri (cum ar fi Abonați-vă și economisiți) sau cumpărarea de cutii sau produse de specialitate de la mărci de tip boutique.

 

 

De ce este în creștere comerțul electronic bazat pe abonament?

Serviciile de abonament îi ajută pe consumatori să se adapteze într-o lume nouă, la cerere. Acestea oferă cumpărătorilor un sentiment de confort și încredere, permițându-le să simplifice sarcinile zilnice de cumpărături și să își organizeze achizițiile și stilul de viață. Această nevoie sună adevărată în timp ce ne luptăm cu implicațiile de zi cu zi ale COVID-19.

 

Pandemia a contribuit la popularitatea comerțului electronic bazat pe abonament.

Vânzările de comerț electronic pe bază de abonament au crescut cu aproximativ 41%.

 

Millenialii preferă cel mai mult acest mod de cumpărături, reprezentând cel mai mare sector în modelele de abonament, urmat de Generația Z. Are sens — Millenials sunt nativi digitali și probabil au mai mult venit disponibil decât omologii lor mai tineri.

 

Indiferent de criteriile demografice ale vârstei consumatorilor, cumpărăturile pe bază de abonament au rezonat cu toate tipurile de consumatori și probabil vor modela comerțul electronic în general în anii următori – un alt motiv pentru vânzători să țină degetul pe puls și să profite de această oportunitate.

 

Avantajele și dezavantajele serviciilor de abonament

Deci, care sunt beneficiile și dezavantajele serviciilor de abonament pentru vânzători? Depinde de tipul de consumator, desigur.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

PRO

Modelele de abonament sunt mai sigure.

 

Unii cumpărători simt nevoia să maximizeze un abonament pentru ceea ce valorează. Asta ar putea însemna să justifici achizițiile de ultimă oră sau să cumperi mai mult decât dacă nu ai avea un abonament.

 

Modelele de abonament creează notorietatea mărcii.

 

Știi ce se spune: dacă îi dai unui șoarece o prăjitură, acesta va cere un pahar de lapte. În același mod, cumpărătorii fideli vor continua să revină pentru mai multe lucruri, dacă le place cu adevărat.

 

Consumatorii apreciază „pick-me-ups”.

 

Modelele de abonament oferă consumatorilor ceva de așteptat, iar produsele servesc drept delicii binevenite, mai ales când trebuie făcute multe sacrificii pentru siguranță și noua noastră normalitate.

 

CONTRA

 

Este posibil ca unii cumpărători să nu aibă tragere de inimă, dacă nu au nevoie de un produs chiar acum.

Totuși, comercianții cu amănuntul sunt destul de pricepuți să ofere ceea ce clienții își doresc să cumpere. Ei știu, de asemenea, că unii cumpărători s-au obișnuit cu anumite produse pentru o viață fără întreruperi, creând un precedent influențat de comoditate.

 

Modelele de abonament nu sunt cele mai durabile.

O aprovizionare constantă cu un produs ar rezona cu consumatorii? Pe măsură ce practicile de afaceri durabile sunt în creștere și în mintea consumatorilor, cumpărătorii pot spune nu “exceselor”, de dragul planetei. La urma urmei, 21% dintre consumatori au remarcat angajamentul față de sustenabilitate drept motiv principal pentru loialitatea mărcii. Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de această misiune (cum ar trebui să fie).

 

Tipuri de servicii de abonamente

După cum am menționat mai sus, abonamentele există într-o varietate de locuri. Important e să te informezi corect și îndeajuns și atunci ai să fii aproape de a lua decizia cea mai bună.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021