Cinci pasi pentru a elimina recenziile negative de pe Amazon

 

 

Recenziile negative sunt neplacute pentru vanzatorii pe Amazon, pentru ca afecteaza media recenziilor tale.

In acest articol vom vorbi despre cei 5 pași de aur care pot face ca toate recenziile negative sa dispara din listarile noastre de produse!

 

 

Pasul 1: Verifica recenzia cu atentie

 

Nu te panica daca ai primit o recenzie de 1 stea.

Citeste cu atentie această recenzie si gândeste-te la aceste 3 intrebari:

Este aceasta recenzie de la un concurent, ori a fost scrisa de un cumparator real?

Daca este a cumparatorului, ce l-a facut pe acesta sa fie nemultumit?

A scris cumparatorul ceva care poate incalca regulile Amazon?

 

 

Pasul 2: Trimite o sesizare la Amazon Seller Support

 

In cazul in care cumparatorul care ti-a lasat recenzia nu a avut comentarii legate de produsul in sine (de exemplu s-a referit la livrarea care a intarziat) sau a folosit in recenzie cuvinte nepotrivite ce incalca regulile de utilizare ale Amazon, atunci cel mai usor este sa contactezi Amazon Seller Support si sa ceri stergerea review-ului.

Daca afli ca recenzia a fost scrisa de un competitor in locul unui cumparator real, poti raporta aceasta problema adresandu-te de asemenea Amazon Seller Support. Sansele de a elimina aceasta recenzie sunt cu atat mai ridicate, cu cat ai dovezi solide pentru a dovedi ca a fost scrisa de un concurent.

Dacă nu ai reușit sa elimini recenzia concurentului, poti sa treci direct la pasul 4.

Majoritatea cazurilor de recenzii negative sunt de la cumparatori reali, iar pentru a le elimina trebuie să contactezi direct cumparatorul.

 

 

Pasul 3: Contacteaza cumparatorul

 

Pentru a-l contacta pe client, trebuie mai intai sa afli informatiile lui de contact.

Sunt 2 moduri in care poti gasi aceste informatii:

  • Utilizeaza amzfire pentru a ajunge in Seller Central, ca mai apoi sa gasesti ID-ul comenzii si sa poti contacta cumparatorul prin sistemul de mesaje interne al Amazon.
  • Utilizeaza pro pentru a extrage e-mailul real, numarul de telefon si codul de comanda al acelui cumparator. Dupa care il poti contacta direct.

 

 

Pasul 4: Raspunde recenziei

 

Dacă urmaresti indeaproape pasii pentru a contacta cumparatorul, ai o sansa buna sa elimini aceasta recenzie slaba.

In caz contrar, raspunde imediat la aceasta recenzie, pentru a arata ca serviciul pentru clienti pe care il oferi este proactiv si esti interesat de ceea ce cumparatorul iti transmite, apoi treci rapid la pasul 5.

 

 

Pasul 5: Muta recenzia pe ultima pagina

 

Dacă nu ai reusit sa elimini recenzia nici după incercarea metodelor mentionate mai sus, aceasta ultima solutie este singura sansa de a reduce efectul negativ al recenziei.

Desi aceste mici „razboaie” nu sunt bune, atunci cand competitorii aleg caile usoare si incorecte care sa ne afecteze, iar Amazon nu iti raspunde conform cerintei ( de a sterge acel review), este de datoria noastra sa facem tot ce putem pentru a ne proteja afacerea!

Exista servicii pentru votul de recenzie, iar ExpertsRoundup au oferit cele mai bune rezultate de pana acum. Acest sistem „voteaza” recenziile in functie de unde vrei tu ca ele sa fie. O recenzie de 5 stele trebuie sa aiba cat mai multe voturi pentru a urca pe prima pagina si pentru a fi vizibila pentru potentialii cumparatori, in timp ce o recenzie de 1 stea trebuie sa aiba cat mai putine voturi sau chiar deloc, pentru a ajunge in josul paginii cu recenzii.