Ce este și care sunt cerințele Amazon Enhanced Brand Content (EBC)

 

 

În română, termenul de „enhanced brand content” s-ar traduce ca fiind o descriere mult mai dezvoltată (decât cea inițială) a produsului și a brand-ului pe care îl ai prin intermediul mai multor materiale media. Mai pe scurt, EBC îți permite ca descrierea ta de pe platforma Amazon să conțină imagini îmbunătățite despre produs/e, o poveste, dar și o plasare a textului ce va atrage potențialii cumpărători la nivel vizual. Toate acestea au menirea de a contura o imagine cât mai clară și explicită a produsului pe care l-ai listat pe Amazon.

 

Ce trebuie să faci ca să îți poți implementa EBC?

EBC este deschis vânzătorilor care au fost aprobați ca proprietarii brandului lor prin intermediul procesului de înregistrare a brandului Amazon. Odată obținută aceast aprobare, vânzătorii se vor califica să adauge conținut explicit (EBC) la ASIN-urile care fac parte din catalogul de mărci aprobat, dar nu pot adăuga conținut la ASIN-urile care nu fac parte din brandul înregistrat, adică se aplică doar produselor care stau sub numele brand-ului pe care l-au înregistrat și îl dețin.

EBC permite vânzătorilor cu marca înregistrată să modifice domeniul de descriere a produselor ASIN-urilor lor de marcă și le permite acestora să își descrie caracteristicile produsului într-un mod diferit, incluzând o poveste de marcă unică, imagini îmbunătățite și destinații de plasare text.

Conținutul mărcilor îmbunătățite poate fi, de asemenea, utilizat pentru a răspunde la cele mai frecvente întrebări ale clienților, oferind detalii relevante despre produse, care ajută la decizii mai rapide de cumpărare și reduc probabilitatea returnării produselor de către cumpărători.

 

Ce spun experții despre beneficiile EBC: „vânzătorii vor avea opțiunea de a-și diferenția brandul de cele ale concurenților, prin conturarea unei povești de succes prin intermediul câmpurilor speciale de conținut unde se adaugă imagini și text. În consecință, vânzătorul va putea să transforme mai multe click-uri publicitare în vânzări reale, crescând în mod eficient rentabilitatea cheltuielilor cu anunțurile.”

 

 

Cerințele Amazon Enhanced Brand Content

Acest instrument este în prezent deschis pentru vânzătorii autorizați, deci trebuie să iți înregistrezi brandul cu ajutorul Amazon Brand Registry.

 

Taxe / Costuri

Instrumentul se află în prezent într-o perioadă de promovare gratuită, unde vânzătorilor nu li se percepe o taxă. Atunci când se va implementa respectiva taxă, conținutul existent al vânzătorului va rămâne pe pagina cu detalii. Anticipăm că EBC-ul Amazon nu va fi gratuit pentru totdeauna, iar vânzătorii sunt încurajați să profite de oportunitate chiar acum.

 

Depunerea cererii de înregistrare

Cererile pentru EBC vor fi publicate sau respinse cu revizuirile necesare prezentate în motivul respingerii în termen de 7 zile de la depunere; cu toate acestea, majoritatea conținutului este procesat în termen de 2 zile.

Poți să publici conținut pentru toate ASIN-urile pe care le deții ca proprietar de marcă înregistrată în Global Catalog Identifier (GCID). Dacă ASIN-ul a mai fost vreodată folosit sau publicat de un furnizor, conținutul nu va fi publicat. Sistemul Amazon permite vânzătorilor să aibă în prezent 20 de cereri în așteptare.

 

 

Pro-tip: Amazon EBC nu permite conținut HTML.

 

Video

În acest moment, Amazon nu are acces de auto-service la încărcările video, dar anticipăm că această caracteristică va fi disponibilă în curând. Toate funcțiile noi vor fi anunțate proprietarilor de mărci înregistrate, astfel încât să se asigure că marca este înregistrată pentru a primi aceste actualizări.

 

Pro-tip: EBC nu este același cu conținutul Amazon Business Enhanced.

Amazon Business Enhanced Content îți permite să încarci documente separate de fișiere pe pagina cu detalii.

Instrumentul EBC îți permite să îți îmbunătățești descrierea produsului cu alte materiale media bogate.

 

 

Care sunt principalele reguli pentru a-ți putea actualiza descrierea folosing EBC?

Dacă descrierea ta EBC va conține tipul de conținut prezentat mai jos, atunci tu faci un lucru interzis de Amazon, care va considera asta o încălcare a regulilor și îți va respinge cererea. Deci sunt interzise:

  1. Referirea la compania ta ca vânzător sau distribuitor sau furnizarea oricărei informații de contact a companiei.
  2. Menționarea produselor concurente sau a autorizației vânzătorului, cum ar fi “produsul vândut numai de reselleri autorizați” etc.
  3. Informații despre prețuri sau promoții, cum ar fi widgetul “cel mai ieftin de pe Amazon” etc.
  4. Informații despre detaliile de expediere, precum “Transport gratuit etc.
  5. Utilizarea mărcilor de drepturi de autor, mărcii comerciale sau a simbolurilor înregistrate în text sau imagini.
  6. Comentariile “lăudăroase”, cum ar fi “produsul de top în vânzare”, “cel mai tare produs” etc.
  7. Informații despre recenziile clienților de la Amazon sau de pe orice alt site.
  8. Adăugarea de cotații editoriale sau terțe părți din surse externe, cum ar fi revistele și emisiunile de televiziune.
  9. Imagini neclare sau de calitate scăzută sau imagini care conțin text care nu este lizibil.
  10. Imagini care nu prezintă produsul.
  11. Oferirea garanțiilor de orice formă.
  12. Imagini sau text care încearcă să copieze logo-urile Amazon sau alte detalii ale companiei.
  13. Logouri de la alte branduri sau alte organizații.
  14. Link-uri web sau text în diferite limbi care încearcă să redirecționeze către alte site-uri în interiorul sau în exteriorul Amazonului (inclusiv către celelalte produse ale tale).
  15. Erori gramaticale, erori de punctuație, greșeli de scriere sau abuzuri de caractere speciale – Bold și Italic sunt destinate doar pentru a evidenția titlurile sau câteva cuvinte selectate.
  16. Orice mențiune ce spune ca produsele sunt folosite pentru activități criminale.
  17. Orice încălcare a cerințelor categoriei sau a politicilor de vânzare pe Amazon.