Difuzarea anunțurilor sponsorizate pentru înregistrările tale pe Amazon este o modalitate excelentă de a crește vânzările, de a-ți îmbunătăți vizibilitatea produselor și de a-ți dezvolta clasamentul organic.

În general, o prezență publicitară pe Amazon poate aduce randamente potențial ridicate și merită investiția. Cu toate acestea, pentru a profita de publicitate, trebuie să poți măsura performanța campaniilor tale.

O modalitate de a măsura succesul eforturilor tale de publicitate este calculând RoAS sau rentabilitatea cheltuielilor publicitare. Tabloul de bord publicitar Amazon îți oferă deja această valoare cheie pentru a te ajuta să iei decizii de afaceri informate, împreună cu alte valori, cum ar fi cheltuielile publicitare și vânzările publicitare.

 

La ce te ajută RoAS pe Amazon? Lucrul bun este că poți afla exact cât  RoAS îți trebuie pentru ca anunțurile tale să fie profitabile.

 

Ce înseamnă RoAS și cum se calculează

Produse Amazon Advertising care produc cel mai mare RoAS

Ce  este considerat un bun RoAS pe Amazon

 

 

Ce este RoAS?

RoAS reprezintă rentabilitatea cheltuielilor publicitare. Este o valoare care măsoară cât de mult ai obținut din vânzări pentru fiecare dolar pe care l-ați cheltuit pe reclame. În esență, îți spune dacă a ta campanie publicitară funcționează sau nu.

 

Este important să înțelegi bine RoAS pentru fiecare produs pe care îl vinzi. Aflând cum să calculezi această valoare, poți măsura performanța campaniei publicitare, poți afla dacă obții venituri și poți afla, de asemenea, când să modifici campania pentru a o face profitabilă.

 

 

Cum se calculează Amazon RoAS

Poți calcula cu ușurință RoAS-ul  împărțind vânzările totale atribuite anunțurilor la cheltuielile totale publicitare.

De exemplu, dacă ai cheltui 100 USD pentru anunțuri sponsorizate și ai câștigat 500 USD în vânzări din acele anunțuri, RoAS-ul tău ar fi 5.

500 USD în total vânzări atribuite anunțului / 100 USD total cheltuieli publicitare, rezultă RoAS = 5.

 

Cu cât este mai mare RoAS, cu atât sunt mai profitabile campaniile tale publicitare. Dacă ai cheltuit 100 USD pentru reclame, dar ai câștigat doar 100 USD înapoi în vânzări, RoAS-ul va fi de 1.

 

După ce îți cunoști RoAS, îți poți revizui strategia ta publicitară și poți efectua ajustări pentru a optimiza anunțurile. Această practică îți permite să-ți îmbunătățești anunțurile și să obții mai multe venituri fără a fi nevoie să cheltuiești mai mulți bani.

 

Produse Amazon Advertising care produc cel mai mare RoAS

Dacă faci publicitate produselor tale pe Amazon – mai ales ca vânzător înregistrat de marcă – există trei tipuri de anunțuri diferite. Fiecare tip de anunț este în format PPC și fiecare are funcții diferite, pentru obiectivele publicitare ale vânzătorilor. Din această cauză, tipurile de anunțuri pe care le alegi pot avea ca rezultat fiecare randament diferit al cheltuielilor publicitare.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Deși este posibil ca anunțurile grafice sponsorizate să nu-ți ofere o rentabilitate ridicată a investiției, acestea reprezintă o modalitate excelentă de a avea o mai bună vizibilitate și de a reorienta clienții. Acest tip de anunț implică din nou clienții care au vizitat înregistrarea ta în trecut și este posibil să se convertească la o vânzare, deoarece sunt deja familiarizați cu înregistrarea ta sau caută articole similare din categoria ta. Ceea ce s-ar putea să nu funcționeze bine pentru un alt brand

 

poate funcționa excelent pentru tine, așa că întotdeauna testează metodele și vezi ce funcționează cel mai bine pentru afacerea ta.

 

RoAS după tipul de direcționare

Tipul de direcționare pe care îl alegi pentru anunțurile tale va avea, de asemenea, un impact asupra RoAS.

 

RoAS după prețul produsului

Da, prețul produsului tău are un impact asupra RoAS!

Un produs la un preț mai ridicat nu înseamnă întotdeauna randamente mai mari, deoarece este posibil să fie nevoie de mai multe clicuri pe anunț pentru a converti o vânzare. Nu fiecare client este dispus să cheltuiască bani pe produse care costă peste 30 USD.

 

Dacă ai o mică marjă de profit, vei avea nevoie de un RoAS mai mare pentru ca anunțurile tale să fie profitabile. Dacă ai un produs cu marjă de profit ridicat, poți obține un profit cu un RoAS mai mic. O modalitate bună de a afla RoAS-ul ideal pentru produsul tău. este să afli „RoAS-ul minim”. După ce ai acest număr, veți ști dintr-o privire despre campaniile tale, dacă rulează sau nu în mod profitabil.

 

 

RoAS-ul minim

Pentru a găsi RoAS-ul minim, calculează-ți punctul de rentabilitate. Punctul de rentabilitate este ceea ce faci dintr-o vânzare după costul bunurilor vândute (COGS), care include cheltuieli precum costul unitar, taxele de expediere, costurile de aprovizionare și taxele Amazon. Acest număr este profitul tău brut înainte de cheltuielile publicitare.

Exemplu simplu:

 

Prețul de vânzare al produsului: 30 USD

COGS: 10 USD

Taxe Amazon: 10 USD

 

= Profit: 10 USD

 

Amintește-ți că 10 USD este profitul tău  înainte de a cheltui ceva pentru publicitate. Dacă poți face o vânzare fără publicitate, minunat! Ai profitat de 10 USD. Dar, presupunând că trebuie să faci publicitate pentru a face o vânzare, această sumă de 10 USD este punctul tău de rentabilitate.

 

Să presupunem acum, costul tău de publicitate este de 5 USD pentru o singură vânzare, ai obținut un profit net de 5 USD.

Pentru a găsi RoAS-ul minim, urmează această formulă simplă:

Preț de vânzare / Punct de rentabilitate = RoAS minim

Folosind același exemplu de mai sus:

30 $ / 10 $ = 3

Aceasta înseamnă că RoAS-ul tău minim este de 3x. Deci, pentru fiecare dolar pe care îl cheltui pentru publicitate, trebuie să obții venituri de cel puțin 3 USD pentru ca anunțurile să fie profitabile.

Dacă RoAS este mai mic sau egal cu 3, anunțurile tale nu sunt profitabile. Anunțurile sunt profitabile dacă RoAS este peste 3. Un RoAS „bun” este subiectiv și va depinde de obiectivele pe care le ai pentru afacerea ta.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021