Există situații când te confrunți cu anumite probleme critice pentru propria afacere, probleme care necesită soluția Seller Central.

E posibil care persoanele abilitate, confruntându-se cu foarte multe situații greu de geestionat, poate că nu ți-au revizuit în detaliu POA-ul (Plan of Action).

E posibil să te lupți puțin cu morile de vânt și la final să primești un răspuns nesatisfăcător.

După ce vei fi probabil înștiințat că nu poți fi ajutat așa cum ți-ai dori, ce rămâne de făcut?

Simplu, Jeff Bezos spune că îi poți trimite un e-mail (jeff@amazon.com). Mă bazez pe profesionalismul tău și pe capacitatea de a te folosi de această informație. Nu intra în extrema cealaltă și începe să-i dai mail-uri pentru orice mică problemă pe care o poți rezolva în multe alte moduri. Omul e probabil foarte ocupat și chiar dacă sunt convins că primește cereri ciudate în Inbox, rămâi cu picioarele pe pământ și contactează-l doar în ultimă instanță. Făcând acest lucru, cu siguranță vei fi apreciat, pentru că ai luat situația pas cu pas și ai apelat în cele din urmă la el, dovedindu-se până la urmă că problema ta nu a putut fi rezolvată de nimeni aflat în subordinea lui Jeff.

Să recapitulăm, în efortul de a furniza un serviciu constant și scalabil unui număr tot mai mare de vânzători terți, Amazon folosește sistemul Seller Central pentru a canaliza cazurile prin intermediul unor echipe mari de angajați care ajută vânzătorii terți. Cele mai multe cazuri vor fi investigate corect și soluționate, dar, așa cum menționam, uneori angajații sunt suprasolicitați și e posibil ca finalitatea speței să nu fie în concordanță cu așteptările tale.

 

 

Ești maestrul propriei afaceri.

Consideră-te, când vine vorba de propria afacere,  doctorul specialist care are de luat o decizie importantă. Radiografiază-ți atent întreaga condiție și apoi, după ce ți-ai descoperit celulele bolnave, ia măsurile necesare. Nu te aștepta de la reprezentantul Amazon să intuiască problema ta, să facă muncă sisifică doar pentru că tu nu ai cercetat bine și nu ai pus efectiv degetul pe rană. Încearcă să anticipezi ce vei fi întrebat, scrie-ți undeva tot acest dialog pe care e posibil să îl ai. E necesar să ai toți cei patru ași în mânecă, pentru a putea primi informații vitale, în timp util.

 

 

Otto von Bismarck spunea: “Fii politicos; scrie într-o manieră diplomatică; chiar şi într-o declaraţie de război se observă dacă sunt respectate regulile de politeţe.”  De reținut acest citat. Poate că starea în care ta afli, ca urmare a nervilor consumați, să te facă irascibil… chill! Ia o gură de ceai de mușețel sau de tei, ieși la o plimbare în parc, relaxează-te, ca nu cumva să strici tot, doar pentru că ai avut o anumită stare în acele momente.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019

Mail-ul către Seller Central trebuie să fie profi, scris la subiect, fără a avea o atitudine ironică. Dacă îți verși nervii, problema ta nu va deveni prioritară. În plus, ești reprezentant-ul brand-ului propriu, așa că modul în care te expui se răsfrânge asupra firmei pe care o gestionezi.

Mulțumește-i  celui care vrea să te ajută și fii blând, iată un cuvânt din ce în ce mai puțin folosit.

 

 

 

Fii un cowboy al răspunsurilor.

Dacă vei răspunde rapid, înseamnă că problema este acută, dacă nu răspunzi imediat, atunci va părea că problema ta merită să aștepte. Fii persistent și păstrează conversațiile.

Foarte important e ca în Seller Center să deschizi câte un caz, pentru fiecare problemă apărută. Dacă un caz nu a fost soluționat corespunzător, redeschide-l. Nu uita, fii explicit, calm, explică-ți problema punctual.

În ultimul rând, după ce toți pașii au fost urmați corespunzător și nimic nu s-a îmbunătățit, atunci e momentul să-l contactezi pe șeful ăl mare, Jeff Bezos.

Rămâne cum am stabilit, mail-ul trebuie să fie bine redactat, să conțină toate datele necesare, pentru ca din context să reiasă exact problema și să nu fie scris într-un moment de frustrare, ca urmare a nesoluționării în timp util a situației tale.

O echipă de profesioniști îi gestionează mai-ul lui Jeff și trimite problemele tale echipelor adecvate, pentru a (re)investiga.

Neapărat specifică numerele de referință primite din discuțiile anterioare și, cel mai imporant, ai răbdare, cu siguranță rezolvarea există, indiferent cât de departe ți se pare luminița de la capătul tunelului.

 

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019