Astăzi mutăm puțin discuția și ne referim mai mult la partea de marketing.

Frazele de îndemn sau Call-To-Action phrases (acele cuvinte finale care vă inspiră clienții să ia măsuri – de obicei pentru a face o achiziție) pot fi verbale sau grafice. Cu toate acestea, în redactare, folosim un îndemn în scris.

Call-To-Action-urile eficiente sunt mai mult decât simpla „comandă astăzi” sau „faceți clic aici acum”. Da, joacă un rol  important și astfel de cuvinte, dar este nevoie de mai mult pentru a motiva cumpărătorii.

Trebuie să îți cunoști bine publicul țintă și să pliezi discursul pe cerințele acestuia, fiind sincer și stârnindu-i curiozitatea.

Trebuie să ții cont de câteva lucruri pentru a concepe un mesaj convingător, care să capteze atenția:

  1. Dimensiune: dacă îndemnul tău scris este prea mic, este posibil ca publicul să nu-l vadă. Dacă este prea mare, poate fi copleșitor și atunci, lumea își pierde interesul, poate chiar să-ți distragă vizitatorii de la alte informații vitale, cum ar fi promoțiile și știrile despre produse. Urmărește-i alții care au avut succes, inspiră-te și încearcă să găsești soluția optimă.

 

  1. Imagini: imaginile tale ar trebui să reflecte propria marcă. De exemplu, dacă marca ta înseamnă „eleganță”, nu vei dori să afișezi imagini care să transmită exact opusul. În plus, vei dori întotdeauna să alegi imagini cu care se pot raporta potențialii clienți. Clienții tăi se duc regulat la sală? Arată-le imagini având în prim-plan modele sportive cu tonus muscular vizibil. Sunt familiarizați cu electronica de ultimă generație? Afișează imagini specifice, relevante pe care le vor lua în serios – nu fotografii de stoc generice. Fii creativ!

 

 

  1. Folosește verbe de acțiune: “Cumpărați, Descărcați, Înscrieți-vă. Obțineți.”

Anunțați potențialii clienți ce se va întâmpla dacă vor da click, fără șiretlicuri, totul să fie onest.

 

  1. Culorile: alege culori contrastante care să completeze, dar să iasă în evidență de restul site-ului web.

 

  1. Formulare: îndemnul tău poate lua mai multe forme. Poți utiliza un buton sau o imagine similară, cum ar fi o bară. Poți utiliza un formular de înscriere – de exemplu, la sfârșitul unei postări pe blog. Poți include o invitație CTA (Call-To-Action) pentru a te conecta pe social media. Totul depinde de ceea ce încerci să realizezi.
Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2020
  1. Destinație de plasare: de obicei, cel mai bine este să plasezi CTA-ul în mai multe locații. În acest fel, publicul tău are mai multe oportunități de a da click.

 

  1. Știi ce vrei: Notează-ți obiectivele

 

  1. Știi ce vor: De ce are nevoie publicul tău? Ce probleme au pe care le poți rezolva? Ce vise îi poți ajuta să își îndeplinească?

 

 

  1. Fii specific: Fă liste de obiective specifice – atât ale tale, cât și ale clienților tăi. Păstrează aceste liste la îndemână, astfel încât să le poți consulta ori de câte ori ai nevoie.

 

  1. Folosește un vocabular care funcționează pentru publicul tău.: Nu le vorbi niciodată clienților de sus. Include jargonul actual pentru a lega relații apropiate cu clineții(bineînțeles, atunci când simți că e cazul).

 

  1. Apel la simțul lor estetic: folosește culori și modele care se potrivesc profilului tău de client, joacă-te cum imaginația, gândește în perspectivă și nu uita să adaugi ceva conținut video. Rămân la părerea că, în era TIKTOK, acest tip de conținut te va ajuta să-ți dezvolți afacerea.

 

Închei cu un citat drag mie: “Multi preferă să nu-și exercite imaginația deloc. Ei aleg să rămână confortabili în limitele propriei lor experiențe, fără să se întrebe cum s-ar simți dacă s-ar fi născut altfel decât sunt.” – J. K. Rowling (celebra autoare britanică, cunoscută mai ales pentru scrierea romanelor Harry Potter).

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2020