Poate am folosit un cuvânt pretențios, dar să știi că e extrem de important să găsești calea de a-ți mulțumi clienții.

Serviciul pentru clienți este o parte integrantă a afacerilor de succes, în special pe Amazon. O experiență pozitivă a clienților nu numai că te ajută să-ți păstrezii clienții, ci îți și crește șansele de a primi feedback și recenzii pozitive.

Ultimul lucru pe care îl vrei este ca un client să lase feedback negativ cu privire la experiența sa cu afacerea ta. Feedback-ul vânzătorului influențează starea generală și evaluarea contului tău, deci este important să iei măsuri pentru a-l menține pozitiv.

Dacă utilizezi FBA, Amazon se va ocupa de cea mai mare parte a serviciului pentru clienți, deși pot exista unele cazuri în care va trebui să interacționezi direct cu clientul.

Pe Amazon clienții pot pune întrebări despre produsul tău, direct la înregistrarea ta. Odată ce ai răspuns la întrebări, ele vor fi vizibile public pe pagina ta de înregistrare, chiar deasupra secțiunii de recenzie a clienților.

Atât vânzătorul, cât și ceilalți clienți pot răspunde la aceste întrebări. Odată ce un client pune o întrebare, clienții care au achiziționat acel produs în trecut pot primi un e-mail cu întrebarea, cu opțiunea de a răspunde. În calitate de vânzător, vei primi, de asemenea, un e-mail prin care ești anunțat despre primirea întrebării.

Amazon etichetează întrebările la care a răspuns vânzătorul sau producătorul, astfel încât cumpărătorii știu că a venit direct de la sursă.

 

 

Mesaje cumpărător-vânzător

Amazon are reguli de comunicare stricte atunci când vine vorba de contactarea clienților lor, deși clienții sunt în continuare în măsură să te contacteze dacă au întrebări sau probleme.

Nu mai poți lăsa un comentariu la recenziile tale despre produse. În trecut, vânzătorii puteau răspunde la recenziile negative cu un comentariu public pentru a remedia situația. Acum, cel mai bun pariu pentru adresarea și prevenirea feedback-ului negativ este răspunsul la întrebările clienților.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Dacă primești un mesaj de la un client, acesta va apărea în contul Seller Central.

Trebuie să răspunzi la aceste mesaje în termen de 24 de ore, altfel îți va afecta calitatea sănătății contului.

Din când în când, este posibil să primești câteva mesaje spam, dar va trebui totuși să-ți iei măsuri în legătură cu acestea. Dacă este spam sau simți că nu este nevoie să răspunzi la mesaj, îl poți marca cu „nu este necesar un răspuns”.

 

Cele mai bune practici la comunicarea cu clienții

Răspunde la întrebările de listare cât mai repede posibil

Cu cât răspunzi mai repede, cu atât clientul va lua mai repede o decizie cu privire la achiziționarea produsului tău. În majoritatea cazurilor, clientul caută informații pe care nu le-a putut găsi inițial.

 

 

Fii informativ

Nu da un răspuns scurt, non-descriptiv, care poate fi dificil de înțeles pentru client. În schimb, răspunde la întrebare cu cât mai multe detalii. Acest lucru nu numai că ajută clientul care a pus întrebarea inițială, ci îi va ajuta și pe viitorii clienți.

 

Dacă un client te contactează și este supărat, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să fii amabil și de ajutor. Dacă a avut probleme cu produsul tău, oferă-i gratuit un alt produs sau  rambursează-i integral achiziția. Deși este posibil să pierzi o vânzare (uneori), nu merită să te lupți cu un client și să primești o recenzie negativă.

 

Concluzia e că pentru a avea clienți mulțumiți, trebuie să oferi întotdeauna o experiență pozitivă.

 

Succes!

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021