Doner kebab și kofta nu sunt singurele importuri extrem de populare turcești din SUA.
Consumatorii americani cumpără și o mulțime de produse confecționate din sticlă, țesături și electronice din Turcia (la fel ca noi, românii). O mare parte din importurile SUA din Turcia provin din Istanbul, cel mai mare oraș din țară, centrul industrial și portul maritim principal.
Producătorii din Istanbul sunt la fel de ocupați ca întotdeauna- economia industrială a orașului reprezintă aproximativ 31% din PIB-ul Turciei. Consumatorii americani sunt familiarizați cu rezultatul, indiferent dacă îl cunosc sau nu. Produsele fabricate la Istanbul sunt disponibile pe scară largă pe piața Amazon din SUA.
Performanța comercială globală a Turciei în timp
Din 2015, Turcia și-a crescut în mod constant cota din totalul importurilor din SUA cu aproximativ 35%. În 2015, a reprezentat cea de-a 29-a cea mai mare pondere a importurilor din SUA, la 0,57%. Până în 2020, acea pondere a crescut la 0,78%.
În timp ce SUA importă mult mai puține bunuri din Turcia decât de la partenerii săi comerciali mai mari, Turcia reprezintă o pondere mai mare din importurile SUA decât oricare dintre vecinii săi de la graniță.
Doar din ianuarie până în iunie 2020, SUA a importat de aproape cinci ori mai multe produse din Turcia decât din Grecia, următorul cel mai mare partener comercial din regiune.
Primele cinci categorii de import din Turcia includ piatră și sticlă, textile, mașini și electronice, metale și produse minerale. Împreună, aceste bunuri reprezintă 62% din ceea ce importă SUA din Turcia.
Folosind baza de date a furnizorilor Jungle Scout, putem vedea ce produse provenite din Turcia sunt populare pe piața Amazon din SUA. Iată câteva, grupate pe categorii de import.
Stone & Glass
Produsele din piatră și sticlă, cum ar fi plăcile de marmură și vasele de băut, reprezintă 19% din importurile din SUA din Turcia.
Pe Amazon, consumatorii pot cumpăra articole de sticlă turcești de la Waterford Crystal, o companie care își furnizează vasele de cristal, vazele și ramele pentru tablouri de la un furnizor din Levent, un cartier comercial din Istanbul.

Textile
Textile precum țesăturile, așternuturile și îmbrăcămintea reprezintă 15% din importurile din SUA din Turcia.
Britannica Home Fashions, care creează așternuturi pentru mărci precum UGG și Pendleton, își obține materialul din cartierul Șișli din Istanbul.
E interesant, de-a lungul istoriei, Turcia a fost recunoscută tocmai pentru aceste exporturi. Acestea sunt brand-uri, sunt lucruri pentru care această țară a devenit căutată.
Mașini și electronice
Mașinile și echipamentele electronice reprezintă o zecime din importurile din SUA din Turcia (aceasta include piese industriale pentru mașini). De exemplu, Swissmex listează pe Amazon piese pentru mașini agricole fabricate în Istanbul.
Creșterea consistentă a Turciei în importurile SUA în ultimii ani, precum și producția prolifică a celor mai importate bunuri din SUA, indică faptul că Turcia va rămâne probabil un partener comercial considerabil cu SUA în viitor.
În ciuda efectului perturbator al COVID asupra producției globale și lanțurilor de aprovizionare din primele șase luni ale anului 2020, importurile SUA din Turcia au scăzut cu doar 6% în total. În comparație cu reducerile dramatice ale importurilor din SUA din vecinii săi de nord-vest, Franța, Germania și Italia, Turcia a avut rezultate bune în ceea ce privește schimburile comerciale cu SUA anul trecut.
De asemenea, SUA și-a crescut importurile de produse din lemn, transport și produse de origine turcească în 2020.
În concluzie, fii receptiv, pentru că Amazon se bazează pe partenerii din Turcia, cu care va consolida o relație și mai bună în următoarea perioadă.
Succes!


