Spre deosebire de alte mari copanii, Amazon îți lasă anumite ferestre deschise, să poți respira și tu același aer.

Facebook sau Google sunt destul de secretoși cu privire la platforma sau tehnologia pe care o folosesc. Amazon adoptă o altă tactică și pentru că vinde produse proprii pe piețele lor. De aici poți vedea modul lor de a creiona strategia pe care o implementează pentru a optimiza listările de produse.

O să trec acum la anumite aspecte care te vor ajuta în perspectivă, mai ales dacă ești nou pe Amazon.

 

Rata de conversie.

Să presupunem că un produs generează mai multe comenzi la 1000 de vizite decât un altul, atunci primul produs va avea întâietate și va beneficia de rezultatele algoritmului Amazon. Vorbim de fapt de uin întreg sistem care definește nevoia clientului. O rată de conversie bună te ajută să îți crești brand-ul, iar oamenii adoră să cumpere de la mărci renumite.

Vă vorbeam într-un articol anterior de A9, un concept pentru care cei de la Amazon oferă câteva informații:

„Factori precum gradul de potrivire a textului, prețul, disponibilitatea, selecția și istoricul vânzărilor ajută la determinarea locului în care apare produsul dvs. în rezultatele căutării unui client.”

 

 

Expunerea mărfurilor.

Nu ai idee cât de important e merchandising-ul. Uneori este pus la coada clasamentului priorităților, dar sfatul meu este să mizați pe el.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019

Pentru a te introduce și mai mult în miezul problemei, citez din WIkipedia:

“Asociația Națională de Marketing din SUA definește merchandisingul ca fiind „totalitatea tehnicilor și previziunilor necesare pentru a se vinde marfa potrivită la locul potrivit, în cantitățile potrivite,la timpul potrivit și prețul potrivit”. Este vorba de așa numita regulă a celor 5 R:

R – the Right merchandise ( marfa potrivită )

R – at the Right place (…la locul potrivit )

R – at the Right time ( …la timpul potrivit)

R – in the Right quntities ( …în cantitățile potrivite)

R – at the Right price (…la prețul potrivit)”

 

 

Ține cont de recomandările Amazon!

Dacă vei căuta unde trebuie și vei fi un bun elev al acestui domeniu fas care este mediul Amazon. Vei vedea că ți se va recomanda chiar și tipul de conținut care ar trebui inclus. Nu spun să faci 100% ce spun cei de acolo, dar e bine să te ghidezi în mare măsură după sfaturile lor. Îți vor sugera să evidențiezi specificațiile tehnice și să scoți în evidență particularitățile lui.

De asemenea, în descrieri, când e cazul, poți folosi expresia “Original OEM”,  care înseamnă “Producător de Echipamente Originale”. De ce e important? Pentru că există și mult “fake” pe Amazon și atunci tu trebuie să fii ALESUL. Asta nu înseamnă să fii nesincer și să pui de la tine în descrieri, nu uita că onestitatea e o calitate care trebuie să fie prezentă în orice domeniu și inițiativă.

 

Imaginea vinde!

Nu mai intru în alte detalii, știi tu, pentru sănătatea produsului tău, vino suplimentar și cu câteva imagini de calitate, care să reflecte “acelcevaul”.

Clientul își va da seama imediat de intenția ta, de cum ai ambalat întreaga descriere și apoi cu siguranță va cerceta și va citi mai mult, pentru a se convinge de calitatea produsului.

 

 

Expune-te!

Ca o sinteză a ceea ce înseamnă afacerea ta, o regulă de aur ar fi să te expui cu curaj și să înveți meșteșugul amazonian, folosindu-te de orice cheiță care ți se acordă. E ca un joc pe calculator unde treci mereu la un alt nivel, atunci când ai terminat cu succes o anumită misiune.

Mizez și pe faptul că îți vei educa clientul, dovedindu-i că stăpânești regulile jocului și că îl vei ajuta să înțeleagă întregul sistem de funcționare.

 

Amazon EBC Comparison Table.

Printre altele vei descoperi un tabel de comparație foarte interesant și util în cadrul EBC. Tabelele de comparație nu sunt unice pentru site-urile Amazon, dar permit utilizatorilor să cerceteze, să compare și să-și creeze încredere în luarea deciziilor.

Vei ajunge la concluzia că este crucial să implementezi EBC dacă ratele de conversie au nevoie de un boost.

 

Anticipează!

Fii proactiv, anticipează și îți vei da seama dacă produsul răspunde nevoilor clienților și cam ce ar avea ei de obiectat. Construiește-ți pas cu pas brand-ul și folosește-te de tool-urile Amazon. Combină creativitatea cu munca, scrisul cu imaginile și ridică la timpul potrivit cortina.

 

 

Succes!

 

 

 

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019