Amazon este cunoscută ca fiind o companie ce se axează pe vânzarea de uz casnic, cărți, electronice.
Ideea e că, odată cu dezvoltarea afacerii, această rețetă s-a diversificat și a început să existe cerere și pentru îmbrăcămintea de lux sau alte produse de marcă.
De exemplu, Amazon a anunțat lansarea noilor sale „Luxury Stores”, un spațiu unic dedicat brandurilor de modă de designer. Începând cu o caracteristică a articolelor de la designerul Oscar de la Renta, Amazon spune că intenționează să transporte atât branduri de lux bine consacrate, cât și căutate.
De acum, doar anumiți membri Amazon Prime vor avea acces exclusiv în aplicația Amazon la magazinul cu invitație. Dacă dorești să soliciți o invitație pentru a cumpăra branduri exclusive de modă, de înaltă calitate pe Amazon, trebuie să accesezi pagina Luxury Stores pentru a fi adăugată la lista de așteptare.
Brandurile de lux participante vor avea acces la instrumentele de merchandising unice ale Amazonului, cum ar fi noua opțiune de vizualizare interactivă la 360 de grade, având în același timp control deplin asupra prețurilor, selecției și inventarului.
Amazon a vândut peste 1 miliard de articole de modă din aplicația sa mobilă în ultimul an, în timp ce, magazinele de top, precum Neiman Marcus și Lord & Taylor, au depus falimentul, așa că unii speculează că Amazon Luxury Stores va oferi brandurilor de modă de ultimă generație un nou contract de viață în timp ce se luptă să mențină vânzările în magazin.
Și, pentru a întări ce am scris mai sus, statistica ne arată că 28% dintre consumatorii americani cumpără haine pe Amazon (chiar și în timpul pandemiei COVID-19), făcând din îmbrăcăminte cea de-a treia categorie cea mai cumpărată după Băcănie și Frumusețe și Îngrijire personală.

Cât timp pandemia încă ne dă bătăi de cap, Amazon pare o soluție viabilă, comerțul online având o creștere mare în acest an.
19% dintre vânzătorii Amazon vând în categoria Îmbrăcăminte, bijuterii și încălțăminte, ceea ce o face să fie pe locul 7, drept cea mai populară categorie de produse Amazon pentru vânzătorii terți.
86% dintre vânzătorii de îmbrăcăminte de la Amazon sunt profitabili și 41% spun că au marje de profit medii peste 20%.
Mulți vânzători de îmbrăcăminte au volume mari de produse pe Amazon: 71% dintre vânzători au mai mult de 50 de produse diferite pe Amazon (comparativ cu doar 31% din vânzătorii din toate categoriile) și 29% au mai mult de 250 (comparativ cu 15% din toate vânzători). În acest caz, variațiile produselor (diferite dimensiuni, culori etc.) nu sunt considerate produse separate.
Mult mai mulți bărbați decât femei vând în categoria Îmbrăcăminte pe Amazon: 62% dintre acești vânzători sunt bărbați, 32% femei și 6% alți / anonimi. Cu toate acestea, raportul dintre femei și bărbați este ușor mai mare pentru vânzătorii de îmbrăcăminte comparativ cu toți vânzătorii (69% bărbați, 26% femei, 5% alți / anonimi).
Aceste sunt date din Raportul vânzătorului Amazon despre starea Jungle Scout în 2020.
Ce mi se pare extrem de util e că Amazon a introdus nenumărate programe noi pentru a ajuta brandurile de modă și comercianții îmbrăcăminte să aibă succes pe Amazon.
Programe pentru mărcile de modă de pe Amazon:
- Pagini de marcă/brand
În ultimii ani, Amazon s-a concentrat pe interfața sa de utilizator, creând noi pagini de marcă pentru a permite mărcilor să prezinte experiențe mai personalizate, în timp ce se află încă pe platforma Amazon familiară, ușor de tranzacționat.
- Garderoba Amazon Prime
În aprilie 2018, Amazon și-a lansat serviciul „Încercați înainte să cumpărați” numit Amazon Prime Wardrobe. Prime Wardrobe permite cumpărătorilor să comande până la 8 articole de îmbrăcăminte la un moment dat și să plătească doar pentru ceea ce păstrează – similar cu Stitch Fix, LeTote și Nordstrom’s Trunk Club, care utilizează un model de afaceri similar.
- 3. ‘Big Style Sale’
Amazon a întârziat prima zi din 2020, extravaganța anuală de cumpărături, din cauza COVID-19.
Astfel, într-un efort de a începe vânzările, Amazon a organizat o nouă „Big Style Sale”, axată pe modă, la sfârșitul lunii iunie 2020. Vânzarea a fost destinată să ajute vânzătorii și retailerii de îmbrăcăminte ale căror vânzări au fost afectate drastic de coronavirus. Vânzarea a fost doar pentru invitații și a oferit reduceri de până la 50% reducere la mărcile participante.
- „Picătura”
„The Drop” de la Amazon este o vitrină temporară de modă, cu „stil de stradă în ediție limitată, proiectată de influențatori globali”.
- Parteneriat cu Vogue și CFDA
În mai 2020, Amazon a încheiat un parteneriat cu Vogue și Consiliul Creatorilor de Modă din America (CFDA) pentru a lansa Common Threads, un magazin dedicat pentru a sprijini designerii independenți și brandurile de modă de lux.
- Influencer storefronts/ Vitrina influencerilor
Programul este destinat influențatorilor care urmăresc Youtube, Instagram, Twitter sau Facebook. Amazon își verifică influencerii prin revizuirea numărului de adepți, tipul de conținut, frecvența conținutului și relevanța conținutului pentru cumpărătorii Amazon. E, de fapt, o publicitate reciprocă între influenceri și diverse brand-uri.
Nu știu dacă vei încerca să mergi pe această nișă, dar mi s-a părut interesant să îți dau un feedback, pentru a înțelege cum funcționează, în mare, această afacere.
Succes!


