ACoS , adic─â ÔÇťAdvertising Cost of SaleÔÇŁ este una dintre cele mai importante valori pentru calcularea profitabilit─â╚Ťii campaniilor tale publicitare.

Campaniile de produse sponsorizate pot ├«mbun─ât─â╚Ťi dramatic prezen╚Ťa produselor tale pe Amazon. De╚Öi pot cre╚Öte v├ónz─ârile, ele pot reduce ╚Öi marja de profit. Cel mai bun mod de a te men╚Ťine este s─â ├«n╚Ťelege╚Ťi aceast─â cifr─â ╚Öi cum s─â o folose╚Öti ├«n afacerea ta.

Termeni ╚Öi defini╚Ťii importante Amazon PPC

├Änainte de a ├«n╚Ťelege ACoS, ├«╚Ťi recomand─âm s─â consul╚Ťi o terminologie de baz─â despre campaniile Amazon.

 

Anun╚Ť de produs

Un anun╚Ť de produs este o combina╚Ťie ├«ntre titlu ╚Öi imagine pentru un anun╚Ť. C├ónd Amazon afi╚Öeaz─â un anun╚Ť, acesta afi╚Öeaz─â un anun╚Ť de produs.

 

Campanie

O campanie este un grup de produse sau cuvinte cheie pe care dore╚Öti s─â licitezi. Po╚Ťi specifica tipul de direc╚Ťionare la nivel de campanie ╚Öi la bugetul publicitar zilnic.

 

 

Grup de anun╚Ťuri

Grupurile de anun╚Ťuri exist─â ├«n cadrul unei campanii. G├ónde╚Öte-te la un grup de anun╚Ťuri ca la grupare arbitrar─â utilizat─â pentru a ├«mp─âr╚Ťi o campanie ├«n buc─â╚Ťi mai mici ╚Öi mai u╚Öor de gestionat. Va trebui s─â specifici o sum─â licitat─â implicit─â la nivel de grup de anun╚Ťuri.

 

Tipul de direc╚Ťionare

Tipul de direc╚Ťionare este modul ├«n care Amazon coreleaz─â cuvintele cheie cu termenii de c─âutare ai utilizatorilor. Poate fi automat ╚Öi manual. Direc╚Ťionarea este setat─â la nivel de campanie.

 

Termeni de c─âutare a utilizatorilor

Termenii de căutare a utilizatorilor sunt cuvintele pe care cumpărătorii le introduc în căutarea Amazon. Amazon va asorta apoi termenii de căutare a utilizatorilor cu cuvintele cheie pentru a afișa cele mai relevante produse. Aici diferitele tipuri de potrivire coincid cu diferite versiuni de cuvinte cheie.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Licita╚Ťi

Pentru ca un produs să fie afișat pe ecran, un cuvânt cheie trebuie să fie licitat de către vânzători. În mod normal, o ofertă trebuie să fie mai mare decât altele pentru a fi afișată.

 

Ofert─â implicit─â

O sum─â licitat─â implicit─â este suma ├«n dolari pe care e╚Öti dispus s─â o cheltui pentru un anun╚Ť. Acest lucru se face la nivel de grup de anun╚Ťuri. De asemenea, po╚Ťi specifica suma licitat─â pentru cuvinte cheie individuale.

 

Suma licitat─â sugerat─â

Aceasta este o sum─â ├«n dolari sugerat─â de Amazon pentru un cuv├ónt cheie pentru a c├ó╚Ötiga licita╚Ťia publicitar─â pe baza num─ârului de concuren╚Ťi ╚Öi a ofertelor acestora. Po╚Ťi fie s─â licitezi mai mult, egal sau mai pu╚Ťin dec├ót sugereaz─â Amazon.

Dac─â Amazon sugereaz─â 50 de cen╚Ťi ╚Öi licita╚Ťi 1 USD, nu vei fi taxat neap─ârat cu 1 USD dac─â cineva face clic pe un anun╚Ť pe care l-ai c├ó╚Ötigat. Ai putea fi taxat cu 45 de cen╚Ťi. Suma licitat─â sugerat─â ├«i ajut─â pe v├ónz─âtori s─â intre ├«ntr-un interval de expunere maxim─â, mai ales dac─â anun╚Ťul t─âu este relevant.

 

Impresii

O impresie se ├«nt├ómpl─â atunci c├ónd Amazon afi╚Öeaz─â anun╚Ťul produsului pe ecran, unui cump─âr─âtor. Principalele locuri ├«n care apar afi╚Ö─âri sunt fie pe o pagin─â cu rezultatele c─âut─ârii, fie pe o pagin─â cu detalii despre produs.

 

Clic

C├ónd este afi╚Öat un anun╚Ť (impresie) ╚Öi cump─âr─âtorul d─â clic pe acesta, atunci aceast─â valoare apare pentru anun╚Ť. Amazon te taxeaz─â ori de c├óte ori anun╚Ťul t─âu prime╚Öte un clic, indiferent dac─â achizi╚Ťioneaz─â sau nu.

 

Rat─â de clic

Rata de clic sau CTR este o valoare definit─â prin ├«mp─âr╚Ťirea num─ârului total de clicuri pe care le prime╚Öte un anun╚Ť la num─ârul total de afi╚Ö─âri. CTR este de obicei afi╚Öat ca procent. De exemplu, dac─â ai 1.000 de afi╚Ö─âri ╚Öi 10 clicuri, vei avea o rat─â de clic de 1%. Cele mai multe rate de clic sunt sub 3%. Termenii extrem de viza╚Ťi primesc rate mai mari de clicuri, de obicei ├«n jur de 5%. Majoritatea cuvintelor cheie vizate de tip potrivire larg─â au un CTR sub 1%.

 

 

Cost

Costul este definit atunci c├ónd un utilizator d─â clic pe anun╚Ťul t─âu ╚Öi vei fi taxat pentru clic. Po╚Ťi seta o sum─â licitat─â de 1 USD pentru un anun╚Ť, dar fiecare clic te ┬ápoate costa doar 10, 20 sau 30 de cen╚Ťi. Suma real─â pe care o vei debita va fi mai mic─â dec├ót suma licitat─â. Costul t─âu este suma fiec─ârui clic individual.

 

Cost pe clic

Costul pe clic sau CPC se calculeaz─â atunci c├ónd Amazon ia suma tuturor costurilor tale ╚Öi le ├«mparte la suma clicurilor pentru a ├«╚Ťi oferi un num─âr mediu. Acest lucru este util pentru a determina c├ót de mult po╚Ťi cheltui, precum ╚Öi rentabilitatea investi╚Ťiei publicitare.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2021

Conversie

Conversia are loc atunci c├ónd un cump─âr─âtor a achizi╚Ťionat produsul t─âu dup─â ce a dat clic pe un anun╚Ť pentru acesta. Amazon m─âsoar─â trei tipuri de conversii:

  1. O conversie în decurs de o zi
  2. O conversie în termen de șapte zile
  3. O conversie în termen de 30 de zile.

 

Rata de conversie

Aceast─â valoare se calculeaz─â la num─ârul de conversii ├«mp─âr╚Ťit la num─ârul de clicuri pe care le prime╚Öte un anun╚Ť. De exemplu, dac─â ai avea 10 clicuri pe un anun╚Ť ╚Öi dou─â persoane au fost convertite, aceasta ar reprezenta o rat─â de conversie de 20%. Ratele de conversie sunt ├«ntotdeauna m─âsurate prin conversii de una, ╚Öapte ╚Öi 30 de zile.

 

Vânzări sau Venituri

V├ónz─ârile sau veniturile sunt calculate atunci c├ónd cineva ├«╚Ťi vede anun╚Ťul, d─â clic pe acesta ╚Öi apoi face o achizi╚Ťie a produsului. Veniturile din v├ónz─âri iau ├«n considerare v├ónz─ârile de produse multiple ├«ntr-o singur─â tranzac╚Ťie – spre deosebire de valoarea de conversie.

 

 

Cost pe vânzare

Costul pe v├ónzare (CPS) este suma pe care o cheltui pentru a genera o singur─â v├ónzare. Cei familiariza╚Ťi cu Google AdWords sunt probabil familiariza╚Ťi cu costul pe ac╚Ťiune (CPA). CPS este similar, deoarece o ac╚Ťiune pe Amazon ├«nseamn─â de obicei o v├ónzare. Costul pe v├ónzare este similar cu ACoS, deoarece valoarea se calculeaz─â prin ad─âugarea sumei tuturor v├ónz─ârilor tale, ├«mp─âr╚Ťit─â la suma tuturor costurilor tale de publicitate pentru a ob╚Ťine un cost pe v├ónzare mediu. CPS este afi╚Öat ├«ntr-o sum─â de dolari ├«n loc de procent.

 

De ce este important?

ACoS (Costul publicitar al unei vânzări) este o valoare inventată de Amazon. ACoS mediu este probabil cel mai utilizat metric folosit de vânzători pentru a determina dacă publicitatea îi determină să piardă bani.

 

Succes!