Găsirea produsului perfect pentru platforma Amazon necesită multe căutări, iar acestea pot duce către o mulțime de produse diversificate, care se pot afla sau nu în sfera ta de interese.

Există 2 principale metode în funcție de care oamenii își aleg produsele.

De asemenea, sunt și 2 tipologii diferite de oameni, care aleg produse emoțional (pasionați) sau pragmatic (logic). Important este să afli ce metodă de căutare a produsului ți se potrivește, după care să urmezi pașii indicați pentru metoda respectivă.

Metoda Logică: Este folosită de cei care vând produse bazate pe criteriul cerere mare – competiție scăzută. Ce înseamnă asta mai exact? Cauți produsele care se încadrează cel mai bine în valorile de referință sugerate: multe unități vândute (între 250-400 de unități pe luna), un preț de vânzare cuprins între $25-$35, competiție scăzută (mai puțin de 100 de review-uri), produse cu greutate scăzută. Vânzătorii care folosesc metoda logică aleg produsele în funcție de profitul pe care îl vor avea, fără să fie pasionați de acel produs sau de nișa respectivă. Această gândire este una strategică și nu necesită implicații emoționale față de produsul ales, pentru că este vorba de un business.

Metoda „Pasionatului”: Este opusul celei logice. În loc să te focusezi pe algoritmul de alegere a produsului, poți selecta produse care îți plac, de care ești pasionat și despre care cunoști multe detalii. Acești vânzători se gândesc la categoriile care fac parte din sfera lor de interese și apoi aleg cele mai profitabile produse, în frunctie de criteriile de mai sus (cerere mare – competiție scăzută etc.).

 

 

Care metodă este cea mai bună? Greu de spus, pentru că ambele au avantajele și dezavantajele lor și, în cele din urmă, totul se rezumă la preferințele tale.

Ghidul începătorului
De ce și cum să construiești o afacere profitabilă pe Amazon în 2019

Iată câteva lucruri la care să te gândești înainte de a-ți alege metoda potrivită ție pentru căutarea produsului pe care să-l vinzi pe Amazon:

Avantajele Metodei Logice:

  • Se axează mai mult pe îndeplinirea parametrilor optimi și de aceea produsul poate aduce profit mai repede.
  • Cele mai multe unelte disponibile vânzătorilor pe Amazon sunt adaptate în special celor care folosesc metoda logică.
  • Chiar dacă cei care folosesc această metodă tind să aleagă produse despre care nu știu multe lucruri, ei se pot informa rapid din diferite surse disponibile pe internet.
  • Lipsa atașamentului emoțional pentru produsele alese reduce riscurile de eșec.

 Dezavantajele Metodei Logice:

  • Poate fi dificil să scrii și să creezi o strategie de marketing despre produse despre care nu știi multe informații.
  • Este mai greu să creezi o poveste în jurul unor produse față de care nu ai nicio atracție emoțională.
  • Dacă nu ăți dorești să te încadrezi în standardele valorilor metrice (benchmarks), este posibil să fie mai greu să găsești produse adecvate.

 

Avantajele Metodei „Pasionatului”:

  • Este ușor să creezi un brand, o poveste și o strategie de marketing bună atunci când ești pasionat de produsul ales și cunoști multe aspecte despre el.
  • Poți extinde ușor linia produsului, pentru că intuiția și concentrarea asupra acestuia vor veni natural.
  • Aici poți chiar construi o nișă, un brand puternic și un website bun cu propria ta lista de email-uri care te vor ajuta să îți promovezi produsul.

Dezavantajele Metodei „Pasionatului”: 

  • Produsele alese cu „inima” pot adesea să aibă un termen mai lung de reușită, caz în care te vei implica mai mult din punct de vedere emoțional și financiar.
  • Aceste produse, mai „diferite”, pot atrage după sine și o competiție mai mare.
  • Atașamentul emoțional legat de produsele vândute poate duce la eșecuri financiare. De exemplu poți reduce prețul din dorința de a vinde produsul iubit, chiar dacă acesta este de calitate și se poate vinde la un preț mai mare decât cel setat de tine.

 

Oricare ar fi metoda aleasă de tine, încearcă întotdeauna să gândești rațional și să nu uiți de ce ești pe Amazon! Pentru a face profit.